مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد؛

دسته‌بندی۷۰۰ نیت وقف در استان سمنان

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی گفت: در راستای به روز رسانی نیات وقف تعداد۷۰۰ نیت وقف در استان سمنان دسته‌بندی شده است.

دسته‌بندی۷۰۰ نیت وقف در استان سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به ضرورت پاسخگویی به نیاز‌های جامعه از طریق سنت حسنه وقف گفت: به‌منظور تغییر نیات مردم و جهت‌دهی آنان به سمت وقف‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است تا نیات مردم به‌روزرسانی شود و در جهت رفع نیاز‌های جامعه سوق یابد.

وی در خصوص قدمت دیرینه وقف در استان سمنان و پیشگامی مردم این استان در بحث وقف افزود: موقوفه‌ای در شهرستان دامغان وجود دارد که قدمت آن به سال ۷۰۰ هجری برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی خاطر نشان کرد: سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات نسبت به اجرای نیات واقفان اقدام شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: خیران کشور و استان سمنان کم نیستند و اگر سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه وقف باشد، ابدی و ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان مطرح کرد: علی‌رغم نابه‌سامانی‌ها و وضع اقتصادی فعلی روال وقف همانند سال‌های گذشته است.

وی در پایان عنوان داشت: در راستای اجرای طرح حافظان قرآن کریم مقرر شد تا طی چهار سال، هشت هزار حافظ قرآن کریم تربیت شوند.

انتهای پیام / م

جزئیات خبر به روز رسانی رویکرد وقف در استان سمنان

برچسب ها: مطبوعات ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار