سوداگران اشیاء تاریخی در باغملک به بن بست قانون رسیدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: ۲ سوداگر اشیاء تاریخی در شهرستان باغملک دستگیر شدند و یک دستگاه فلزیاب از آن‌ها کشف گردید.

سرهنگ رامین مکناوی، فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس گزارش پاسگاه انتظامی بخش صیدون شهرستان باغملک مبنی بر کشف فلزیاب و در راستای تأکیدات بر اجرای طرح مشارکت اجتماعی ـ. تعامل و همکاری با مراجع نظامی و انتظامی، نیرو‌های پایگاه حفاظت میراث فرهنگی باغملک با قید فوریت در محل حاضر شدند.

وی درخصوص چگونگی کشف و ضبط این دستگاه فلزیاب بیان کرد: عوامل انتظامی گشت شهرستان باغملک، حین گشت‎زنی به یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ مشکوک شدند و با توجه به توقف نکردن آن ها، به تعقیب و گریز خودرو پرداختند که طی عملیات پلیسی موفق به توقیف خودرو، دستگیری ۲ نفر سوداگر اشیاء تاریخی با هویت معلوم و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب بدون شماره سریال شدند.

سرهنگ مکناوی با بیان این‎که ۲ فرد دستگیر شده پس از تنظیم صورتجلسه تحویل مقامات قضایی شدند، افزود: براساس قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اذعن داشت: مردم می‎توانند هر گونه اطلاعات و گزارش در مورد جرائم حوزه میراث فرهنگی را برای پیگیری و رسیدگی، به یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی استان اطلاع دهند.

گفتنی است؛ شهرستان باغملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب‎غربی ایران است که با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، و شهرستان هفتکل هم‌مرز است.

جاذبه‌های طبیعی شهرستان باغملک منطقه‌ای کوهستانی است که از کوه‌های بادرنگان در شمال و کوه‌های زرین و دیوانه در جنوب تشکیل شده‌است.

انتهای پیام/گ

کشف اشیا تاریخی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار