معرفی مازندران به عنوان نخستین مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: مازندران به عنوان نخستین استان مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا رزاقی مدیر کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در دوره آموزشی کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ویژه مدیران مدارس شاهد گفت:  امروز وظیفه ما ارتقا کیفیت و استانداردسازی مدارس شاهد است و باید این مدارس را به تراز سند تحول بنیادین ارتقا یابد.

وی افزود: طرح استانداردسازی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد در جهت ایجاد سبک منسجم تنظیم شده است که مازندران به عنوان نخستین استان مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد معرفی شد و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش مازندران به امضا خواهیم رساند.

رزاقی به شاخص‌های این طرح اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های مکمل و فوق برنامه در مدارس شاهد، ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از جامعه ایثارگری، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و دیگر موارد از جمله شاخص‌های این طرح به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی مدارس شاهد، ارتقاء سطح حرفه‌ای آنان، ارتقاء سطح مشارکت خانواده‌ها، و ایجاد انضباط مالی از دیگر ویژگی‌های این طرح است، یادآور شد: مخاطبان ما جامعه ایثارگری هستند و ما باید سعی کنیم این شجره طیبه که از آغاز شکل گرفته را حفظ کرده و آنرا به تراز اصلی خود برسانیم.

اجرای طرح استانداردسازی در ۷۰ مدرسه شاهد مازندران

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه طرح استانداردسازی در ۷۰ مدرسه شاهد استان مازندران اجرا می‌شود، گفت: براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که سال گذشته به تصویب رسید، طرح استانداردسازی و کیفیت بخشی به مدارس شاهد باید اجرا شود که استان مازندران به عنوان نخستین استان در برگزاری این طرح انتخاب شد.

وی افزود: استان مازندران دارای ۷۰ مدرسه شاهد و ۱۵ مدرسه ایثارگران است که این ۷۰ مدرسه در مجموع ۱۸ هزار و ۸۲۷ دانش‌آموز شامل ۹۵۴۱ دانش‌آموز دختر و ۹۲۸۶ دانش‌آموز پسر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از مجموع ۷۰ مدرسه شاهد استان مازندران، ۲۶ مدرسه ابتدایی، ۱۹ مدرسه متوسطه اول، و ۲۵ مدرسه متوسطه دوم بوده که ۳۶ مدرسه دخترانه و ۳۴ مدرسه پسرانه است.

نیکزاد افزود: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تمامی ۱۹ مدرسه متوسطه اول تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت قرار گرفتند که از این میان ۳ مدرسه شاهد متوسطه اول استان توانستند به رتبه برتر کشور در این زمینه دست پیدا کنند.

وی به طرح استانداردسازی و کیفیت‌بخشی مدارس شاهد اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که سال گذشته به تصویب رسید، طرح استانداردسازی و کیفیت بخشی به مدارس شاهد باید اجرا شود که استان مازندران به عنوان نخستین استان در برگزاری این طرح انتخاب شد و دوره آموزشی آن برای مدیران، معلمان و مشاوران در مازندران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.