رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ؛

روسای چهار دانشگاه عراق به کرمانشاه خواهند آمد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : ظرف سه ماه آینده روسای چهار دانشگاه عراق به کرمانشاه خواهند آمد تا تفاهم نامه همکاری مشترک با این دانشگاه ها منعقد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به بازدید ماه پیش مسئولین دانشگاه آزاد استان از چهار دانشگاه واسط، کربلا، کوفه و کرخ عراق، گفت : این سفر بنا به درخواست مسئولین دانشگاه واسط انجام گرفت، اما در ادامه سفر بازدیدی از سه دانشگاه کربلا، کوفه و کرخ نیز داشتیم.

وی با تاکید براینکه در این سفر به دنبال این بودیم تا به معرفی بیشتر ظرفیت دانشگاه های کرمانشاه بپردازیم، گفت : باتوجه به اینکه از گذشته، بیشتر شناخت مسئولین دانشگاه های عراقی از مراکز آموزش عالی ایران مربوط به شهرهای مشهد، قم و اصفهان بود، لذا تلاش می کنیم ظرفیت های استان کرمانشاه را نیز در این حوزه به دانشگاه های عراقی معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه بابیان اینکه در این سفر همچنین توافقات اولیه را با دانشگاه های عراقی در بحث تبادلات علمی و دانشجو داشتیم، گفت: ظرف سه ماه آینده مسئولین چهار دانشگاه عراق که از آنها بازدید کردیم به کرمانشاه خواهند آمد تا تفاهم نامه ای در حوزه های علمی پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی منعقد کنیم.

حبیبی تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده، شروع همکاری های بین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و چهار دانشگاه عراقی با تبادل دانشجو انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: رشته های فنی و مهندسی، علوم پایه همچون فیزیک و شیمی و برخی رشته های علوم انسانی رشته هایی هستند که شروع تبادل دانشجو را با آنها خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد استان یادآورشد: خوشبختانه مسئولین این چهار دانشگاه اتفاق نظر دارند که در زمینه های مختلف با دانشگاه های ایرانی همکاری داشته باشند، هر چند دانشگاه های کشور ترکیه به شدت به دنبال جذب دانشجو از عراق هستند، اما خود عراقی ها تمایل بیشتری به سمت دانشگاه های ایران دارند.

 

 

انتهای پیام/د

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه آزاد و 4 دانشگاه دیگر

 

برچسب ها: مطبوعات ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار