در جریان بررسی بودجه ۹۸؛

شهرداری‌ها مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان شدند

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه، به شهرداری‌ها مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان دادند.

شهرداری‌ها مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در نوبت عصر صحن علنی امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ بند (د) و (هـ) تبصره ۵ را تصویب کردند.

به موجب این مصوبه؛ اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۸ با رعایت قوانین و مقررات:

به موجب این مصوبه؛ شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف هشتاد هزار میلیارد (۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می‌باشد.

همچنین بند ه‍ تصریح می‌کند؛ دولت، اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف درآمدی ۳۱۰۱۰۳ جدول شماره (۵) این قانون را با حفظ قدرت خرید در سقف نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و با سررسید تا سه‌سال صادر و تا سقف یکصد و سی هزار میلیارد (۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به طلبکاران واگذار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تامین مالی برای ساخت مونویل اراک _ شهرجدید امیرکبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
برای ساخت مترو اراک _ شهرجدید مهاجران
آخرین اخبار