تحلیلگر سیاسی: اروپا سرانجام از موضع آمریکا علیه ایران حمایت خواهد کرد

پژوهشگر بنیاد مطالعات ژئوپلتیک در پاریس پیش‌بینی کرد اروپایی‌ها سرانجام در طرف آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران قرار خواهند گرفت.

تحلیلگر سیاسی: اروپا سرانجام از موضع آمریکا علیه ایران حمایت خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خطار ابودیاب، پژوهشگر بنیاد مطالعات ژئوپلتیک در پاریس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت اروپایی‌ها موضع مشترک در قبال ایران ندارند. ماهیت روابط بین دونالد ترامپ و اروپایی‌ها باعث شده است عقب نشینی اروپایی‌ها دشوار باشد.

وی افزود: اروپا همچنان از لحاظ نظری طرفدار توافقنامه هسته‌ای ایران است، اما در عمل، همانطور که ظریف (وزیر خارجه ایران) می‌گوید کار چندانی برای نجات این توافق صورت نمی‌دهد. سرانجام اروپایی‌ها هم در اردوگاه آمریکا قرار خواهند گرفت.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت اروپا تاکنون تلاش عملی چندانی برای پایبندی به تعهداتش ذیل برجام انجام نداده است و از این اتحادیه خواست مسیر جدیدی را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بله دقیقا همینطوره اروپایی ها بالاخره به آمریکا میپیوندن چند وقت پیش هم وزیر خارجه فرانسه در مجلسشون گفته بود که کار با ایران داره به احضار سفیر میرسه یعنی سفیرشون رو از ایران فرا میخونن برای قطع رابطه و به زودی این اتفاق خواهد افتاد، اروپایی ها هم دارن زمان میخرن و هم دنبال گرفتن امتیازات بیشتر هستند و میخوان با برجام به مذاکرات موشکی و مسائل منطقه ای و هر بهونه ای که دلشون میخواد برسن،،صدر اعظم آلمان علنا گفته هدف ما با آمریکا یکی هست ولی دولتمردا نمیخوان بفهمن
آخرین اخبار