پورابراهیمی در نامه به رئیس جمهور؛

عدم پرداخت غرامت به موقع کشاورزان خسارت دیده غیرقابل قبول است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صندوق بیمه کشاورزی نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت دیده را به موقع پرداخت کند.

عدم پرداخت غرامت به موقع کشاورزان خسارت دیده غیرقابل قبول استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به رئیس جمهور اظهار کرد که صندوق بیمه کشاورزی نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت دیده را به موقع پرداخت شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما، همانگونه که مستحضرید رویداد‌های طبیعی خسارت زا و مخاطرات مهارناپذیری که اغلب تولیدات کشاورزی را در کشور تهدید می‌کند، از مهمترین عوامل بازدارنده جلب و جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است. در همین راستا بیمه کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین سازوکار‌های ایجاد امنیت سرمایه گذاری در بخش و مدیریت ریسک نقش مهمی را ایفاء می‌کند که حضرتعالی به دفعات مختلف نیز در سخنرانی‌های خود به این مهم اشاره فرموده اید.

مسلما سازماندهی عملیات بیمه کشاورزی در ایران بدون تامین منابع مالی لازم را برای پرداخت غرامت‌هایی که عمدتا مربوط به خسارت‌های ناشی از ریسک‌های مهارناپذیر است، تامین کنند. بر اساس بررسی‌های به عمل آمد توسط این کمیسیون، علیرغم شرایط ویژه آب و هوایی در سال جاری و بروز وضعیت بحرانی از نظر حجم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در کشور، متاسفانه به دلیل عدم تخصیص به موقع منابع مالی لازم، صندوق بیمه نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت دیده را به موقع پرداخت نماید که مسلما این موضوع باعث ایجاد گله مندی و نارضایتی شدید در بین کشاورزان گردیده و بالطبع احتمال بروز تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت؛ لذا با توجه به طلب غرامت کشاورزان خسارت دیده که بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد، خواهشمند است دستور فرمایید در این خصوص اقدام عاجل مبذول گردد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار