قبولی در آزمون فوق تخصص علت مهاجرت 50 درصد متخصصان نائینی

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: پزشکان متخصصی که در نایین فعالند بعد از دو سال با وجود اینکه شرایط ماندن در این شهرستان فراهم است به دلیل قبولی در آزمون فوق تخصص مهاجرت می‌کنند.

عباسعلی پوربافرانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت:در شهرستان نایین متخصصی وجود ندارد و متخصصانی که در این شهرستان حضور دارند اغلب به عنوان «طرح» فعالیت می کنند و بعد از دوسال با وجود اینکه شرایط ماندن در این شهرستان فراهم است به دلیل قبولی در آزمون فوق تخصص مهاجرت می کنند.
این نماینده مجلس افزود: در زمان هایی بیمارستان نایین به مدت یک یا دوماه با کمبود متخصص مواجه بوده که این به دلیل فاصله بین توزیع متخصصین تا پایان طرح است و این از مشکلات بزرگ در تمام نقاط کشور است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان نایین بیان نمود: متخصص هایی که در نایین باید وجود داشته باشد با تخصص هایی که به این شهرستان تعلق می گیرد متفاوت است چرا که برای مردمی که کیلومترها مسافت را به استان های همسایه طی می کنند سخت است و بایستی این مشکل حل شود اما متخصص هایی که به نایین بر اساس سطح بندی و تعداد تخت های بیمارستان تعلق می گیرند خیلی کمتر از چیزی است که حضور دارند و متخصص هایی که به نایین تعلق می گیرند براساس اولویت و تعدادی است که دراستان تعریف شده است.
پوربافرانی با اشاره به اینکه اگر طب اورژانس به شهرستان تعلق بگیرد، درمانگاه از حالت فعلی تغییر پیدا می کند گفت: پزشک هایی که در بخش های بیمارستان فعالیت می کنند پس از تغییرات در درمانگاه مشغول می شوند و متخصص های طب اورژانس در اورژانس و این یک تغییر بسیار خوبی است، اما این قول رو شش ماه گذشته در صورتی به ما دادن که در کل 24 شهرستان استان 6 متخصص طب اورژانس تعلق گرفته که ازاین 6 متخصص علی رغم اینکه درخورو بیابانک هیچ تخصصی وجود ندارد سه نفر معرفی شده که تنها یک نفر حاضر به انجام فعالیت در این شهرستان شده است.
به گفته نماینده نایین و خوروبیابانک، مشکلاتی که در حوزه توزیع تخصص ها در استان وجود دارد گریبانگیر شهر نایین شده چرا که هدف این بود که نایین از وجود دو متخصص بهره مند شود.
وی افزود: با شرایط امروز متخصصین هایی به دلایل قانونی با محدودیت در ویزیت فعالیت می کنند و بعضا علی رغم این محدودیت، خدمت رسانی به مردم را در اولویت قرار می دهند که جای تشکر دارد.
پوربافرانی در پایان با تاکید بر نظارت بیشتر رئیس بیمارستان حشمتیه خاطرنشان کرد: با متخصصینی که در امور محوله تخلفی و خطایی مرتکب می شوند و اگر شان مردم را رعایت نکنند خدمات خوبی در شهرستان به چشم نمی آید و این مشکلات مردم حتما به مسئولان بیمارستان ارجاع تا رسیدگی شود. 

 

انتهای پیام /س 

صحبت های نماینده نایین در مورد بهداشت درمان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار