مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران خبرداد

افزایش حجم آب سد کوثر گچساران در بارندگی های اخیر

بارش‌های اخیر موجب افزایش حجم آب پشت سد کوثر در گچساران شده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: بارش باران چند روز گذشته سبب ذخیره شدن بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر شد.

اکبر خدری افزود: ۶۸ میلی متر بارش در چند روز گذشته در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید.

وی گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۸۰ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت:هم اینک میزان آب ذخیره شده به ۴۳۶ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

خدری افزود:در تابستان تراز مخزن سد کوثر ۳۲ متر کاهش داشته که با بارندگی‌های اخیر ۲۲ متر از آن جبران شده و ۱۰ متر دیگر مانده است که مخزن سد به حجم نرمال برسد.

وی گفت:از ابتدای سال آبی حدود ۳۰۵ میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده که از این میزان آب ۲۲۴ میلیون متر مکعب در پشت سد ذخیره شده که مابقی جهت تامین مصارف از جمله شرب، کشاورزی، صنعت و سایر مصارف که مصارف زیست محیطی هست از سد رها سازی شده است.

سد مخزنی کوثر گچساران بر روی رودخانه خیرآباد احداث شده است که آب آشامیدنی پنج استان جنوبی کشور شامل فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد، آب کشاورزی دشت‌های لیشتر و خیرآباد و صنعت و مصارف زیست محیطی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/غ

 افزایش آب سد گوثر

برچسب ها: هواشناسی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.