کاراکاس: آمریکا و رئیس‌جمهور آن را مسئول هرگونه اختلال در ونزوئلا می‌دانیم

مقامات ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کردند آن‌ها مسئولیت هرگونه اختلال در این کشور را متوجه آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آن می‌دانند.

مقامات ونزوئلا: ما مسئول هرگونه اختلال در کشور را آمریکا و به خصوص رئیس‌جمهور آن می‌دانیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات کاراکاس با انتشار بیانیه‌ای دیروز (دوشنبه) اعلام کردند «ونزوئلا خواستار اتمام فوری اقدامات یکجانبه خشونت‌آمیز علیه این کشور از جمله محاصره غیرقانونی و جنایتکارانه مردم آن است. در عین حال به جامعه بین‌المللی اعلام می‌کند دولت میهن‌پرست متعصب آمریکا و رئیس‌جمهور آن مسئول هرگونه بر هم زدن صلح در ونزوئلا خواهد بود».

در ادامه‌ این بیانیه آمده است: «ونزوئلا به جامعه بین‌المللی اعلام می‌کند که دونالد ترامپ دوباره ما را با حمله نظامی تهدید کرده است. او به طور واضح منشور سازمان ملل را نقض کرده و زیر پا می‌گذارد. تکرار می‌کنیم در این هشدار همه گزینه‌ها در ارتباط با ونزوئلا از جمله سناریوی نظامی که در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ برنامه ریزی شد، در نظر گرفته می‌شود».

بنا به گفته مقامات کاراکاس، ترامپ تلاش می‌کند به ارتش ونزوئلا مستقیما دستور دهد که از قانون اساسی این کشور تبعیت نکند. دوشنبه، دونالد ترامپ از فرماندهان نظامی ارتش ونزوئلا خواست از دستورات نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور، اطاعت نکنند. رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات نظامی و سیاسی ونزوئلا خواست پیشنهاد عفو خوان گوایدو، سردسته مخالفان، را بپذیرند. ترامپ در ادامه مدعی شد که واشنگتن به دنبال انتقال صلح‌آمیز قدرت در ونزوئلا است؛ اما «تمام گزینه‌ها» همچنان پا برجاست.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از گوایدو حمایت می‌کنند. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. آمریکا و چند کشور غربی دیگر بلافاصله پس از این اقدام اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار