رئیس هیات ورزشی بیماری خاص قم مطرح کرد؛

کسب ۲۰ مدال کشوری توسط ورزشکاران بیماران خاص در قم

فرمانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ورزشکاران عضو این هیات ورزشی در میادین مختلف ملی موفق به کسب ۲۰ مدال شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی اصغر فرمانی رئیس هیات ورزشی بیماری خاص قم گفت: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۵۰ اعزام به مسابقات ملی صورت گرفته که نتیجه آن افتخارآفرینی ورزشکاران این استان در میادین مختلف بوده است.
وی با بیان اینکه این هیات هم اکنون دارای ۲۰۰ ورزشکار بیمه شده است، گفت: ۶ گروه بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس، دیابت و پیوند اعضا در ۱۲ رشته ورزشی متناسب با شرایط جسمانی این ورزشکاران زیر نظر این هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

فرمانی با تاکید بر اینکه دراین مدت هر ۶ گروه بیماران در رده آقایان و خانم‌ها در رشته ورزشی مختلف به مسابقات کشوری اعزام شده اند اظهار داشت: بیماران پیوند عضو در ۴ رشته، تالاسمی در ۶ رشته، هموفیلی در ۶ رشته، دیالیزی ۲ رشته، ام اس ۳ رشته فعالیت می‌کنند.

وی رشته‌های دارت و دو و میدانی را قوی‌ترین رشته‌های ورزشی این هیات دانست و ادامه داد: در رشته دارت و دو ومیدانی ورزشکاران هیات بیماران خاص استان نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز حرف برای گفتن دارند.

رئیس هیات ورزشی بیماری خاص قم افزود: پس از شناسایی ورزشکاران، برنامه ریزی برای ساماندهی و فعالیت بیماران خاص به صورت منظم در بُعد قهرمانی برای حضور در میادین ملی و بین المللی صورت می‌گیرد.

فرمانی با بیان اینکه ورزشکاران این هیات ورزشی جزو افراد شناخته شده در کشور هستند افزود: دو و میدانی، بولینگ و دارت از جمله رشته‌هایی است که ورزشکاران این هیات به صورت حرفه‌ای در آن فعالیت کرده و در سطح کشور شناخته شده هستند.

وی با اشاره به وجود سالن اختصاصی دارت درقم گفت: این سالن که توسط خیرین ساخته شده از جمله زیرساخت‌های ورزشی تخصصی برای ورزش دارت است که موجب شده تا این رشته ورزشی در این استان بسیار پیشرفت کند.

انتهای پیام /الف

۲۰ مدال کشوری توسط ورزشکاران دارای بیماران خاص قم کسب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.