سرلشکر باقری در بازدید از پژوهشکده امام صادق (ع):

راه حل اکثر مسائل امروز با مطالعه و پژوهش به دست می‌آید

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: راه حل اکثر مسائل امروز با مطالعه، تحقیق، پژوهش و نوآوری به دست می‌آید.

بسیاری از مسائل امروز را باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش به دست آوریمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح، طی بازدید از پژوهشکده امام صادق (ع) در رونمایی از چهار اثر راهبرد‌های مبارزه با جنگ تمام‌عیار اقتصادی اظهار داشت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و عظمت بیش از پیش و با امنیت کامل برگزار و مایۀ کوری چشم دشمنانی شد که امید و آرزویشان را برای ندیدن این روز‌ها بیان کردند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بسیاری از مسائلی را که امروز مواجه هستیم باید با مطالعه، تحقیق، پژوهش و نوآوری به دست آوریم، یادآور شد: آن‌چه‌که در تاریخ شیعه اتفاق افتاده این است که این تحقیق و بیان احکام عمدتاً به مسائل غیر حکومتی برگشته است.

سرلشکر باقری افزود: در ابعاد دفاعی و امنیتی ما به‌عنوان یک کشور مستقل و آزاد و یک جمهوری اسلامی بی‌نظیر و بی‌بدیل در جهان، ذیل پرچم ولایت به این دلیل در رأس امور هستیم که می‌خواهیم مَرِ قوانین اسلام و اسلامی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: باید احکام اسلامی را ریز به ریز تبیین کرده و هم نحوۀ اجرایش را برای نیرو‌های مسلح شفاف کنیم و این در آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، دکترین‌ها و سیاست‌ها اجرا شود تا اشکالاتش نمایان و هر چندسال بازنگری شود و به مرور، روش کشورداری اسلامی در بعد دفاع و امنیت قوام و شکل پیدا کند و این وظیفۀ بسیار سنگین بر عهدۀ این پژوهشگاه است.

سرلشکر باقری افزود: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) به‌عنوان پژوهشگاه مسئول در قبال همۀ نیرو‌های مسلح، در مسائل مربوط به اعتقادات، تفکرات سیاسی و بصیرت سیاسی نیرو‌های مسلح مسئولیت دارد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در حوزۀ علمیۀ قم و در چنین پژوهشگاه‌هایی پتانسیل و مخازن علمی و ارزشمندی در ذهن‌ها و نیز در کتب و منابع مستندی است که در پژوهشگاه وجود دارد و با تحقیق و تفحص استخراج شود و پاسخ داده شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: انتظار این است که با یک مسئله‌یابی عمومی در کل نیرو‌های مسلح مثلاً نیروی انتظامی مسائل خاص خودش را دارد و با مسائل اجتماعی بسیاری مواجه است و ارتش و وزارت دفاع هم مسائل خاص خودشان را دارند و قاعده‌اش این است که با یک تور و بستر بزرگی که شما فراهم می‌کنید مسائل مبتلابه نیرو‌های مسلح استخراج و سازمان‌دهی بشود به‌نحوی‌که به این مسائل در اسرع وقت باکمال دقت پاسخ لازم داده شود.

وی اضافه کرد: اگر این پژوهشگاه بخواهد پاسخ‌گوی مسائل دیگرانی غیر از سپاه باشد باید نمایندگانی از سه سازمان دیگر در اینجا مستقر شوند و مسائلشان را برای محققین بیان کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
حل مشكلات جز با تحقيق و پژوهش و دود چراغ خوردن بدست نمياد
آخرین اخبار