استاندار خراسان جنوبی

سند آمایش استان مبنای تصمیم گيری در حوزه اجرايی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالعات آمايش باید مبنای تصميم گيری ها و برنامه ريزی ها در استان قرار گيرد. 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،   معتمدیان استاندار خراسان جنوبی  در جلسه نشست تخصصی بررسی مطالعات آمايش استان  گفت: مطالعات آمايش می بايست مبنای تصميم گيری ها و برنامه ريزی ها در استان قرار گيرد. 

وی افزود: با توجه به گستردگی و نگاه همه جانبه اين مطالعات، اميد است برنامه های کوتاه ، ميان و بلندمدت استان با رويکرد آمايشی تدوين و اجرايی گردد.

معتمدیان با اشاره بر ضرورت هم سویی علم و عمل در رسیدن به توسعه، ادامه داد: نظر نخبگان و دانشگاهيان استان می بايست در حل مسائل عمده استان مورد توجه قرار گيرد و حلقه ارتباطی بين دانشگاه و حوزه ی اجرا در استان ايجاد گردد.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه مطالعات آمايش استان می تواند زمينه را برای اين هم سويی و هماهنگی فراهم نمايد، اظهار کرد: با توجه به موقعيت استراتژيک استان در منطقه و کشور و نيز همجواری با افغانستان، ضرورت توسعه روابط با اين كشور بر پايه توسعه اقتصادی دو جانبه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

وی با بیان اینکه توسعه راه های استان و نقش آن در برنامه ریزی های آينده استان گفت: زيرساخت های مورد نياز برای توسعه تجارت و استفاده از پتانسيل مرز در توسعه استان بايد فراهم شده و اين مهم به عنوان يک اولويت، مورد توجه قرار گيرد.

معتمدیان، تأکید کرد: مطالعات آمایش استان بايد به منظور فراهم کردن زمينه ی اجرا و اطلاع رسانی به دستگاه های اجرايی در شورای برنامه ريزی و توسعه استان مطرح و به عنوان يك سند بالادستی در تمامی تصميم گيری ها به ويژه در امور كلان و سياست گذاري هاي مهم استان مورد توجه و اتكا قرار گيرد.

 در ابتدای اين جلسه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان، گزارشی از نحوه تدوين و نظارت مطالعات آمايش استان ارائه و دکتر خطيب، مجری مطالعات آمايش استان نيز شرح کاملی از مطالعات آمايش استان تبيين نمود.

انتهای پیام/ ط ا

هم سویی علم و عمل راه رسیدن به توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار