شناسایی بیش از ۳۶ هزار تغییر کاربری غیر مجاز در کشور

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور گفت: در ۱۰ ماه امسال ۳۶ هزار و ۶۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صیدی نژاد معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور در جلسه معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۳۶ هزار و ۶۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است ، گفت : در این زمینه، حدود ۷ هزار فقره حکم اجرا نشده وجود دارد.

صیدی نژاد افزود: همه در باربر قانون یکسان هستند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر حاکمیت قانون وجود نداشته باشد شاهد کوه خواری و دریا خواری هم خواهیم بود.

او اضافه کرد: ۳۴۱ اکیپ گشت و مراقبت روزانه وضعیت اراضی را رصد می‌کنند.

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال تصویب طرحی برای تشدید مجازات متخلفان هستند اضافه کرد: در صورت اجرای چنین طرحی، وضع متخلفان هم تعیین تکلیف می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور هم  گفت: متاسفانه بعد از قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز، نخاله‌های ساختمانی روی زمین رها می‌شوند که آسیب زیادی به محیط زیست می‌زند.

حسن آبادی ضمن تاکید بر پیشگیری به جای قلع و قمع گفت: اگر در حوزه پیشگیری اجتماعی و با تاکید روی تبصره یک کار کنیم نتایج بهتری خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار نیز با اشاره به هم افزایی دستگاه‌هایی همچون محیط زیست، میراث فرهنگی و راه و شهرداری گفت: در ایام تعطیل، ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه از سوی افراد بانفوذ، بیشتر می‌شود و از این رو دستگاه‌های مربوط باید در این ایام، بیشتر مراقب باشند.

فرخزاد از حافظان زمین (دستگاه‌های مربوط به اراضی کشاورزی) خواست با توجه به محدود بودن منابع و امکانات، از تکنولوژی روز برای رصد اراضی استفاده کنند.

در پایان این مراسم سرهنگ سیاوش نصرتی به عنوان سرپرست فرمانده یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/ک

مراسم معارفه سرپرست فرمانده یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار