بیانیه جامعه اسلامی مهندسین؛

بیانیه گام دوم، منشور انقلاب اسلامی در نقطه عطف چهل سالگی است

جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای به اعلام مواضع خود پیرو صدور بیانیه «گام دوم انقلاب» از سوی مقام معظم رهبری پرداخت.

بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی در نقطه عطف چهل سالگی استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای به اعلام مواضع خود پیرو صدور بیانیه «گام دوم انقلاب» از سوی مقام معظم رهبری پرداخت.

در ابتدای متن این بیانیه آمده است: «اکنون که به فضل خدای متعال و در سایه سار عنایت حضرت، ولی عصر (ارواحنا له الفداء) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که ثمره خون‌های پاک هزاران شهید دل داده حضرت امام روح ا... (ره) و مجاهدت‌های مردان و زنان این مرز و بوم می‌باشد وارد پنجمین دهه از حیات طیبه خود شده است و به کوری چشم همه دشمنان ملت، مردم ایران زمین جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن امسال با شکوهی بی مثال برگزار کرد.»

در این بیانیه آمده است: «رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه مهمی خطاب به ملت بزرگ ایران، به خصوص نسل جوان، گام دوم انقلاب را برای دستیابی به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی تبیین نمودند.»

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین در ادامه می‌افزاید: «رهبر معظم انقلاب فراز‌ها و محور‌های مهمی را برای دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی، به ملت بزرگ ایران متذکر شدند که هر فرد، حزب، جریان یا دستگاهی در کشور با مرور آن می‌تواند وظایف و مسئولیت‌های خود را در گام دوم انقلاب تشخیص دهد. انقلابی که برای دفاع از نظریه نظام انقلابی، همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطا‌های خویش است، اما تجدیدنظر پذیر و اهل انعطاف نیست و هر چند که میان باید‌ها و واقعیتها، فاصله وجود دارد، اما به زعم رهبر انقلاب، این فاصله‌ای طی شدنی است.»

این بیانیه در ادامه تاکید کرده است: «تشخیص این وظیفه که در ۷ سرفصل اساسی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی تبیین گردیده است اولین مسئولیت همه ماست و مسئولیت بعدی انجام صحیح این وظایف و پرهیز از حرف‌های بی عمل می‌باشد. مروت انقلابی ما به ما می‌آموزد که وقتی امام امت، نماد پر ابهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان را در تمام این چهل سال، خصوصیت شناخته شده ایران و ایرانی به دنیا معرفی می‌کند، ما بی توجهی به شعار‌های انقلاب و غفلت از جریان انقلابی را خطایی خسارت بار بدانیم و برای اعتلای جمهوریت و اسلامیت نظام در تقابل دوگانه «اسلام و استکبار» با عمل به اصل «ما می‌توانیم» ایران عزیز را به عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها برسانیم. بر همه ما احزاب و جریانات سیاسی فرض است که به جای تمرکز صرف بر رقابت‌های انتخاباتی، در مسابقه خدمت رسانی، گوی سبقت را از یکدیگر برباییم.»

این بیانیه در ادامه آورده است: «اگر دل در گرو شعار‌های جهانی این انقلاب دینی داریم، توصیه رهبر معظم انقلاب را در امید و نگاه خوش بینانه به آینده جامه عمل بپوشانیم. متاسفانه هرازگاهی در میدان رقابت‌های سیاسی، از درخت انقلاب خراطی می‌کنیم. یادمان می‌رود که سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعال‌ترین برنامه‌های آن، مایوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است و آنگاه در این فراموشی تاسف بار از تریبون‌های مختلف بذر یاس و نا امیدی در جامعه می‌پاشیم و به جای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با دست خود حلقه این محاصره را تنگ‌تر می‌کنیم. در مناظرات انتخاباتی به راحتی یکدیگر را آماج حملات و تهمت‌ها قرار می‌دهیم و گویی فراموش می‌کنیم که دست و دل‌های امین و خدمتگذار، به مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه دوختگان است.»

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین در ادامه یادآور شده است: « قبلاً هم متذکر شدیم، هم به خود و هم به دوستان و رقبای سیاسی که مصالح و منافع ملی می‌تواند مهم‌ترین نقطه اشتراک همه احزاب و جریانات باشد. امروز هم در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب برخود و همه احزاب سیاسی فرض می‌دانیم که در میدان جنگ اقتصادی باید دست به دست هم دهیم. مسئولین محترم در قوای سه گانه بایستی پیشگام این مهم باشند. حمایت همه جانبه از تلاش‌های مسئولینی که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و نقد مشفقانه و دلسوزانه عملکرد‌ها و رقابت‌های منصفانه و البته سعه صدر و تحمل نقد‌ها می‌تواند ما را از گسستگی‌ها و انشقاق‌ها دور سازد و به وحدت و یکپارچگی نزدیکتر نماید. به یاد داشته باشیم که ما با وجود شنا در جهت مخالف جریان دشمن ساز، با رستاخیر علمی به رکورد‌های بزرگ دست یافته ایم، که با وحدت کلمه باید شکرگذار این نعمت بزرگ باشیم.»

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، از اقتصاد به عنوان یک نقطه کلیدی تعیین کننده نام برده اند و چالش درونی اقتصاد کشور ما را دو مشکل عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی عنوان نموده اند. این همان بزنگاهی است که میتوان همه دلسوزان کشور را از هر سلیقه و جناحی به میدان آورد. اگر باور داشته باشیم که همه راه حل‌ها در داخل کشور است، با اتکاء به توان داخلی و وحدت آحاد جامعه و با وجود منابع عظیم زیر زمینی، موقعیت استثنایی جغرافیایی، بازار بزرگ ملی و منطقه ای، سواحل دریایی طولانی، نیروی انسانی مستعد و کارآمد، جمع چشمگیر جوانان محقق و اندیشمند و مسلط بر دانسته‌های اقتصادی، و با اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، می‌توانیم بسیاری از مشکلات کنونی را از پیش رو برداریم که در صورت اصلاح مشکل درونی، چالش تحریم‌های دشمن کم اثر و حتی بی اثر خواهد شد.»

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین در ادامه تاکید کرده است: «مقام معظم رهبری در فراز مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی برشمردند و از نسل جوان ایران اسلامی خواستند که شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی را به کار بندند. قطعاً در این مسیر احزاب و تشکل‌ها و جریانات می‌توانند وظیفه‌ای مهم بر دوش داشته باشند. تربیت مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان، در همه عرصه‌ها میتواند یک مسئولیت مهم برای احزاب باشد. همواره از مسئولان خواسته ایم که به جوانان اطمینان کنند. شاید جوانگرایی در احزاب سیاسی یکی از بهترین الگو‌ها برای سایر بخش‌ها باشد. مدیران نسل‌های اول انقلاب باید جای خود را به جوانتر‌ها بدهند تا فکر نو و نشاط جوانی در ترکیب با تجربه نسل قبل، ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازد.»

در انتهای این بیانیه آمده است: «جامعه اسلامی مهندسین، از اعضای خود در سراسر کشور می‌خواهد بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور انقلاب اسلامی در نقطه عطف چهل سالگی مورد مداقّه قرار دهند و به عنوان یک وظیفه تشکیلاتی کمیته‌های هفت گانه فنی مهندسی را موظف می‌نماید، برنامه‌های علمی برای اجرایی شدن وظایف مشخص شده در بند‌های بیاینه مهم رهبری فرزانه انقلاب را به شورای مرکزی حزب پیشنهاد نمایند. امیدورایم همه احزاب و گروه‌ها و دستگاه‌های کشور بتوانند در سالگشت صدور این بیانیه گزارش مطلوبی از عملکرد خود ارائه نمایند که در انجام وظیفه در گام دوم انقلاب چه کرده ایم؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار