اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا هم از ترامپ شکایت کرد

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا هم از دونالد ترامپ به دلیل اعلام حالت فوق العاده ملی در این کشور شکایت کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا» روز گذشته (سه شنبه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل اعلام حالت فوق العاده ملی برای احداث دیوار، شکایت کرد.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا یک حالت فوق العاده جعلی و غیرواقعی اعلام کرده که نظام قانونی نظارتی ما را تضعیف کند و به جوامعی که در مرز زندگی و کار می‌کنند، به شدت آسیب وارد کند. ما این شکایت را تنظیم می‌کنیم که دولت را از تلاش برای عملی کردن این اقدام غیرقانونی برای سرقت پول مالیات دهندگان برای ساخت دیوار مرزی بازداریم. دیواری که کنگره، کارشناسان امنیتی و مردم آمریکا اعلام کرده اند، غیرضروری و مضر است.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در این شکایت نامه اعلام کرد که استفاده ترامپ از اعلام حالت فوق العاده ملی برای دور زدن کنگره و تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی، غیرقانونی است. این اتحادیه همچنین هشدار داد که ساخت دیوار مرزی، حیات وحش و محیط زیست را تهدید می‌کند و تأثیراتی منفی بر روی جوامعی که در مرز زندگی می‌کنند، دارد.

پیش از این هم ۱۶ ایالت آمریکا از ترامپ به دلیل اعلام حالت فوق العاده ملی شکایت کرده بودند. در متن این شکایت نامه آمده بود: استفاده از منابع مالی فدرال برای ساخت دیوار مرزی بر خلاف خواست کنگره و ناقض قانون اساسی آمریکاست.

ترامپ جمعه هفته گذشته برای تأمین بودجه مورد نیاز به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک، حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این دیوار است. کنگره پیشتر با اختصاص حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی برای ساخت این دیوار در امتداد مرز مکزیک اصرار دارد که بسیاری از قانونگذاران و منتقدان آن را بی فایده و خطرناک توصیف کرده اند. این مسئله حتی باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. این تعطیلی، طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

شکایت اتحادیه آزادی‌های شهروندی از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار