واژگونی خودرو؛ بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای کردستان است

فرمانده پلیس راه انتظامی کردستان گفت: عامل وقوع ۴۹ درصد تصادفات برون شهری و جاده‌ای در این استان طی سال جاری واژگونی خودرو و ۴۲ درصد نیز برخورد از روبرو بوده است.

سرهنگ عیسی گوهری گفت: عدم کنترل وسیله نقلیه بدلیل سرعت بالا و غیر مجاز نیز با ۳۸ درصد از دیگر عوامل وقوع تصادفات رانندگی در کردستان است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به جلو ۱۹ درصد تصادفات استان را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: ۱۴ درصد تصادفات هم مربوط به تجاوز به چپ و پنج درصد هم مربوط به انحراف به چپ (در لاین‌های بریده) است.

سرهنگ گوهری با اشاره به اینکه هشت درصد تصادفات هم مربوط به عدم رعایت حق تقدم است، افزود: این آمار برای مسیر‌های برون شهری عددی بالاست، چون که تصادف در این شرایط می‌تواند منجر به مرگ شود.

وی بیشترین تصادفات جاده‌های کردستان را با ۱۰ درصد مربوط به مسیر سنندج - کرمانشاه دانست و گفت: مسیر ۱۲۶ کیلومتری مریوان - سنندج نیز با همین درصد بیشترین تصادفات را دارد در حالیکه یک مسیر فرعی با کاربری ترانزیتی است.

فرمانده پلیس راه کردستان با بیان اینکه در ۱۰ ماه منتهی به دی امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در این استان کاهش محدودی داشته است، گفت: ۱۳ درصد مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای راکب و ۲ درصد هم ترک نشین موتورسیکلت بوده اند.

انتهای پیام/م

کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان  کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.