آغاز به کار اولین مرکز روزانه آموزشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا

رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه، از آغاز به کار اولین مرکز روزانه آموزشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،زهره شریفی رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه گفت : مرکز تحت عنوان «عصای سفید» در زمینه اجرای مقدمات بریل آموزی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، استفاده از وسایل کمک بینایی و تمرینات بینایی در اتاق تاریک فعالیت دارد.

وی گفت : توانبخشی آموزشی، برنامه ویژه‌ای است که می‌تواند نیاز خاص افراد معلول را برطرف سازد، این مرکز کمک می‌کند تا یک فرد نابینا و کم بینا به مرحله‌ای برسد که یک زندگی مستقل و بدون وابستگی داشته و به یک توانمندی که هدف نهایی توانبخشی است دست یابد.

این مسوول ادامه داد: معاینات دوره‌ای توسط کارشناسان بینایی در این مرکز هرسه ماه یکبار انجام می‌شود و علاوه بر فعالیت‌های فوق، آموزش مهارت آموزی و صحبت یابی، دنبال می‌شود.

شریفی به قرارگیری این مرکز در منطقه پردیس، خیابان ۲۰ متری اول اشاره کرد و از تقویت حواس، معاینات دوره‌ای بینایی سنجی و ... به جامعه هدف بهزیستی به عنوان دیگر اقدام‌ها و خدمات این مرکز یاد کرد.

رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: آگاهی افراد و خانواده آنان برای حضور در این مراکز می‌تواند در تغییر نگرش و آگاهی به توانایی باقی مانده در معلولان افزایش یابد.

شریفی یادآور شد، ۲ هزار و ۳۱۲ نابینا زیرپوشش بهزیستی در شهر کرمانشاه وجود دارند که از این میزان یک هزار و ۵۷۴ نفر مرد و ۷۳۸ نفر زن هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حمایت بیمه‌ای بهزیستی از مددجویان اشاره کرد و گفت: امسال در یک اقدامی مناسب ۵۰۰ نفر از معتادان بهبودیافته از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند .

 

 

انتهای پیام/د

افتتاح مرکز تحت «عصای سفید»

 

برچسب ها: تسهیلات ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار