تولید و تأمین 22 درصد تایر مورد نیاز کشور در بیرجند

22 درصد تایر مورد نیاز کشور در کارخانه تایرسازی خراسان جنوبی تولید می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی در سال ۷۷ با تولید ۱۵۰ حلقه تایر در روز راه اندازی شد و امسال ۲۰ ساله شد.

کویرتایر اکنون بزرگترین واحد صنعتی خراسان جنوبی است و سالانه ۴ میلیون حلقه تایر در این واحد بزرگ صنعتی تولید می‌شود.

زینلی مدیرعامل کارخانه کویرتایر می‌گوید: تاکنون ۴۵ میلیون حلقه تایر در این کارخانه تولید و به تمام نقاط کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه با یک روز تولید تمامی نیاز استان را تأمین می‌کنیم و ۲۹ روز دیگر در ماه را برای سایر نقاط کشور تایر تولید می‌کنیم. گفت: کارخانه کویرتایر تأمین کننده ۴۶ درصد نیاز خودروسازان داخلی به تایر است.

مدیرعامل این واحد صنعتی در ادامه گفت: تولید تایر‌های سبز و تولید تایر‌های نانو برای نخستین بار در کشور جزو افتخارات کارخانه تایر سازی کویر تایر است.

وی گفت: کاهش ۱۰ درصدی وزن تایر، کاهش ۲.۵ درصدی مصرف سوخت خودرو، کاهش ۱۶ درصدی مقاومت غلتشی تایر، افزایش ۲۰ درصدی دوام و مقدار پیمایش تایر و کاهش مقدار فرسایش تایر از جمله مزایای تایر‌های سبز است.

زینلی افزود: همه این نوآوری‌ها در شرایط تحریم و به همت جوانان تحصیلکرده در همین استان محقق شده است.

وی گفت: طراحی و ساخت ۶ دستگاه پرس پخت نیز از سوی متخصصان کارخانه انجام شده است و این دستگاه‌ها پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد.

زینلی افزود: اکنون تنها واحد تولیدی در کشور هستیم که توان طراحی  صفر تا صد تایر را داریم.

وی همچنین گفت: تمامی رینگ‌های خودرو‌های سواری در این واحد تولید می‌شود و ۲۵ محصول را نیز طراحی کرده ایم و ۱۲ سایز دیگر نیز در حال طراحی است.

مدیرعامل این واحد صنعتی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۲۷ هزار تن تایر در این واحد صنعتی افزود: تولید ده هزار تن دیگر هم در برنامه طرح توسعه این شرکت قرار دارد که یک طرح ۸۰۰ میلیارد تومانی است و با راه اندازی آن برای ۵۰۰ نفر نیز اشتغالزایی می‌شود.

۳۵ درصد اشتغال صنعتی شهرستان بیرجند و همچنین حدود ۱۶ درصد از اشتغال صنعتی استان در کارخانه کویر تایر ایجاد شده است.

زینلی با بیان اینکه کویر تایر سال گذشته موفق به کسب چهار گواهینامه بین المللی شد افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی با قاچاق رقابت می‌کنند و کالای نامرغوب و قاچاق به تولید داخل آسیب می‌زند که خواهان توجه ویژه مسئولان به این بخش هستیم.

بیش از ۱۵۰۰ نفر مستقیم و بیش از ۳ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم در کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی مشغول به کارند.

انتهای پیام / ط آ

 ظرفیت تولید سالانه ۲۷ هزار تن تایر در این واحد صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار