آزادی بیش از یک هزار زندانی به همت شورا‌های حل اختلاف

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: به همت اعضای شورا‌های حل اختلاف در ۱۰ ماهه امسال تعداد یک هزار و ۸۸۹ نفر از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت شورا‌های حل اختلاف در جهت افزایش نیافتن تعداد زندانیان در جامعه اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال، با تلاش اعضا و کارکنان مستقر در شعب ویژه زندان و سایر شعب اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد یک هزار و ۸۸۹ نفر از زندان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده توسط مراجع قضایی استان و یا با درخواست شاکی یا خواهان پرونده برای صلح و سازش به شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان‌های استان ارجاع شده که با تلاش اعضای این شعب بالغ بر ۳ هزار فقره پرونده مختومه و یک هزارو ۳۸۹ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: مجموعه شورا‌های حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اضافه کرد: هم اکنون ۴۳۵ شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان فارس در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۴ شعبه ویژه صلح و سازش پرونده‌های زندانیان در زندان‌های استان هستند.

انتهای پیام/چ

آزادی زندانیان با تلاش شورا‌های حل اختلاف

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار