استاد بزرگ شطرنج ایران قهرمان رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین شد‌

مسعود مصدق‌پور استاد بزرگ شطرنج ایران در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین منطقه آزاد انزلی با ریتینگ ۲۵۳۱ به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،در هفدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین که امروز به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد در جدول استادی استاد بزرگ شطرنج کشورمان به نام مسعود مصدق‌پور با ریتینگ ۲۵۳۱ به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

در این دور از رقابت‌ها پس از مسعود مصدق‌پور به ترتیب ویتالی برنادسکی با ریتینگ ۲۵۷۰ از کشور اوکراین و کارن گریگوریان بازیکن تیم ملی شطرنج کشور ارمنستان با ریتینگ ۲۵۹۰ به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم هفدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین قرار گرفتند.

جدول استادی این دوره از رقابت‌های شطرنج کاسپین کاپ منطقه آزاد انزلی با شرکت ۷۹ شطرنج‌باز ایرانی و خارجی آغاز شد که در دور پایانی این رویداد ورزشی ویتالی برنادسکی با ریتینگ ۲۵۷۰ از اوکراین در برابر هائیک یرتیسیان با ریتینگ ۲۱۵۲ از ارمنستان روی میز سه به برتری دست یافت.

در همین دور نیز بازیکن تیم شطرنج کشورمان به نام مهراب خوشکلام با ریتینگ ۲۲۶۳ در برابر واهی دانیلیان با ریتینگ ۲۱۸۶ از کشور ارمنستان و گریگور دیلانیان با ریتینگ ۲۲۴۱ باز هم از کشور ارمنستان در برابر علی عابدی با ریتینگ ۲۱۶۳ به برتری دست پیدا کردند.

دیگر بازیکن تیم ایران مسعود مصدق پور استاد بزرگ شطرنج کشورمان با ریتینگ ۲۵۳۱ مقابل آزر میرزائوف با ریتینگ ۲۴۸۳ از جمهوری آذربایجان روی میز شماره یک قرار گرفت که این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید و وی به کار خود خاتمه داد، مصدق پور با کسب این تساوی هفت امتیازی شده و به مقام قهرمانی در جدول استادی دست پیدا کرد.

از سویی دیگر در پایان دور نهم جدول B. این دوره از مسابقات کاسپین کاپ که با شرکت حدود ۱۳۸ شطرنج‌باز دارای ریتینگ زیر ۲۱۰۰ برگزار شد در دور پایانی رقابت‌ها، علیرضا مبار نژاد از استان گیلان با ریتینگ ۱۹۰۱ و با کسب ۷.۵ امتیاز در کنار مانی جاهدی دیگر شطرنج‌باز گیلانی به ترتیب در مکان‌های اول و دوم قرار گرفتند.

در جدول B. مسابقات کاسپین کاپ دیکر بازیکن تیم شطرنج کشورمان به نام مجتبی اسکندری نیز با ریتینگ ۲۰۷۶، پرویز خزایی با ریتینگ ۱۹۶۲، علیرضا مقیمی از گیلان با ریتینگ ۲۰۶۴ و آروین عادلی با ریتینگ ۲۰۷۳ با کسب هفت امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در جدول C. مسابقات کاسپین کاپ نیز ۲۳۱ شطرنج‌باز از کشور‌های مختلف دارای ریتینگ زیر ۱۸۰۰ حضور داشتند و مقابل حریفان خود مسابقه دادند که در دور پایانی مسابقات، اتابک اسدی با ریتینگ ۱۷۸۳ از استان گیلان با کسب ۱۰ امتیاز به مقام قهرمانی و ماهان کرمی باز هم از گیلان به مقام دومی جام کاسپین کاپ دست پیدا کردند.

دیگر بازیکنان تیم شطرنج ایران با نام‌های آریا قانع با ریتینگ ۱۶۲۰، آروین کاسیپور با ریتینگ ۱۷۵۲، احمدعلی ابری با ریتینگ ۱۷۹۳، بهداد دادمهر با ریتینگ ۱۷۰۵، میثاق عبدالهی با ریتینگ ۱۷۸۱، مهدی ابراهیمی با ریتینگ ۱۷۹۱ و رسول طاهری با ریتینگ ۱۶۷۹ معادل ۸.۵ امتیاز کسب کردند و سرانجام در مکان‌های سوم تا نهم جدول جای گرفتند.

از طرفی دیگر در جدول زیر ۱۴ ساله‌های این دوره از مسابقات ۲۶۳ شطرنج‌باز حضور داشتند که سرانجام در دور پایانی جام، هیراد صابری از استان گیلان با کسب ۹.۵ امتیاز و با ریتینگ ۱۴۹۳ به مقام قهرمانی جام دست پیدا کرد و محمد حسین قنبر علی‌فرزاد نیز با کسب ۹ امتیاز و با ریتینگ ۱۸۳۷ نایب قهرمان این جام شد.

در این جدول پرهام نوروزی از گیلان با کسب ۹ امتیاز به مقام سومی جای دست‌یافته و محمدامین بی‌ریا از گیلان، نعیم کالوندی با ریتینگ ۱۵۷۳، باراد یگانگی با ریتینگ ۱۵۶۵، علیرضا یزدانی با ریتینگ ۱۳۸۹، امیرمحمد شاه‌محمدی با ریتینگ ۱۲۲ و یاشار جلالی با ریتینگ ۱۴۴۹ با کسب ۸.۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های چهارم تا نهم جای گرفتند.

در جدول بانوان مسابقات کاسپین کاپ منطقه آزاد انزلی که با حضور ۳۴ شطرنج‌باز جهانی برگزار شد در دور پایانی جام، خاتون باقیروا با ریتینگ ۱۸۷۸ از کشور جمهوری آذربایجان با کسب هفت امتیاز به مقام قهرمانی جام دست یافت، پروا بهزاد نظیف شطرنج‌باز گیلانی با ریتینگ ۲۰۰۱ و نازنین مبرهنی با ریتینگ ۱۹۲۹ با کسب ۶.۵ امتیاز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم دست پیدا کردند.

سحر معصومی دیگر شطرنج‌باز گیلانی تیم کشورمان نیز با کسب ریتینگ ۱۷۷۸، ژاله بابازاده از جمهوری آذربایجان با ریتینگ ۱۸۲۳، هستی سیدی با ریتینگ ۱۶۵۷ و لیلا بوداقوا از جمهوری آذربایجان با کسب شش امتیاز به ترتیب در مکان‌های چهارم تا هفتم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

بنا بر این گزارش، ۸۰۰ ورزشکار شطرنج باز ایرانی و خارجی در قالب شش جدول، در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج منطقه آزاد انزلی با هم رقابت کردند.

در این میان ۶۰ بازیکن خارجی از بیست کشور جهان شامل ۱۵ استاد بزرگ، ۵ استاد بین‌المللی، ۲ استاد بین‌المللی بانوان، ۱۳ استاد فدراسیون جهانی شطرنج، ۴ استاد فیده بانوان و ۴۴ کاندیدای مستری در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

در انتهای جام ستارگان امسال نیز تیم منتخب ایران با نتیجه ۱۰ بر ۶ موفق شد تیم ستارگان جهان را شکست دهد.

انتهای پیام/پ

رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین

 

برچسب ها: شطرنج ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.