اجرایی شدن طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی

طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی اجرایی می شود.

  عرب‌نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در خصوص طرح توانمند سازی کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنها گفت :  یکی از مهمترین رویکردهای مورد تائید جهت بازتوانی کودکان کار و خیابانی ، رویکرد خانواده محور و مبتنی بر حمایت و توانمندسازی خانواده و تاکید بر تحصیل و آموزش کودک و بهره گیری از توان و مشارکت بخش غیردولتی به منظور ایجاد فرصتهای برابر و امکان بازگشت به زندگی سالم و بالنده در آینده است.
 
عرب نژاد افزود:  طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنها در زمینه های جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی روز شنبه مورخه 97/12/4 اجرایی می شود.
 
 مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی هدف از این طرح را کنترل و کاهش آسیب های ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان و توانمندسازی کودکان کار و خانواده های آنها با تأکید بر ارتقاء سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی کودکان در شهرستان بیرجندعنوان کرد.
 
وی ادامه داد :  اجرای این طرح ، در دو بخش توانمندسازی کودک و خانواده و بخش فرهنگ سازی آحاد مردم مد نظر قرار گرفته است . 
عرب نژاد گفت : در بخش توانمندسازی کودک و خانواده وی ، از طریق ارائه خدمات مددکاری ، خدمات مشاوره و روانشناسی ، برگزاری کارگاههای مهارتهای زندگی و خودمراقبتی ، خدمات بهداشتی و درمانی ، هزینه های ضروری زندگی ، هزینه مسکن و یا اجاره بها ، ایاب و ذهاب کودک ، خدمات تحصیلی ، حمایتهای مستقیم نقدی و غیر نقدی ، هزینه سرمایه کار و یا اجاره بهای محل کار ، هزینه لوازم ضروری زندگی ، هزینه تهیه جهیزیه ، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار جهت کودک و خانواده و ... می توان اقدام نمود . 
مدیر کل بهزبستی خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش فرهنگ سازی به ساخت کلیپ ، نصب بنر ، بیلبورد ،توزیع بروشور و ... با هدف تغییر فکر و نگرش مردم نسبت به این کودکان و خانوادهایشان ، جلوگیری از کمک های جانبی مردم ، خرید ترحم آمیز و یا توهین آمیز کالاهایی است که ، آنها می فروشند ، می توان اشاره نمود .
 
گفتنی است این طرح توسط اداره کل بهزیستی ( معاونت امور اجتماعی ) و مدیریت بهزیستی شهرستان بیرجند با همکاری و مساعدت های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و همکاری موسسه خیریه مهر کویر که دارای مجوز مرکز حمایتی – آموزشی کودک و خانواده در استان می باشد ، نسبت به اجرایی خواهد شد .
 
انتهای پیام/ ط آ

طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی اجرایی می شود

 
برچسب ها: بهزیستی ، کودکان کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.