۷۰ درصد زندانیان کاشان مربوط به مواد مخدر است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه ۷۰ درصد دستگیرشدگان و زندانیان کاشان به نوعی مربوط به حوزه مواد مخدر هستند ، سن معتادان دستگیرشده را بین ۱۵ تا ۶۰ سال اعلام کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین تقوایی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان گفت : مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی جرائم و آسیب های اجتماعی شهرستان کاشان است و به عبارت دیگر  ریشه و وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد دستگیرشدگان و زندانیان کاشان به نوعی مربوط به حوزه مواد مخدر  هستند ، اظهار داشت : متاسفانه سن دستگیرشدگان در این حوزه بین ۱۵ تا ۶۰ سال است و شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان هستیم اما باید دانست اعتیاد مقدمه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان با بیان اینکه اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق های ثبت شده در کاشان است ، افزود : اعتیاد می تواند عامل بسیاری از ناهنجاری ها و جرائم همچون قتل ، خودکشی ، سرقت ، مفاسد اجتماعی و غیره باشد که این مهم نشان دهنده تاثیر سوء مصرف مواد مخدر است.

تقوایی با بیان اینکه ماده مخدر گل بعد از تریاک بیشترین مصرف را در شهرستان کاشان دارد ، ابراز داشت : ماده مخدر گل یک ماده جدید نیست بلکه همان سرشاخه گیاه ماری جوانا و نوعی حشیش صنعتی محسوب می شود اما برخی ادعا می کنند که این ماده مخدر گیاهی بوده و اعتیادآور نیست که این موضوع کاملا غلط و حربه سودجویان با تبلیغ در سطح رسانه ها و فضای مجازی و حقیقی است.

وی ضمن اشاره به دلایل گرایش جوانان به ماده مخدر گل گفت : تبلیغات منفی از سوی سودجویان مبنی بر اعتیادآور نبودن ماده مخدر گل ، کاشت و برداشت آسان در محیط های ساده همچون باغچه ، برخوردهای جدی در امر تهیه و توزیع سایر مواد مخدر ، قیمت بالا در تهیه سایر مواد مخدر و غیره از جمله دلایل گرایش به ماده مخدر گل است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان ضمن اشاره به آثار و ضربات سنگین روحی و جسمی به مصرف کنندگان ابراز داشت : در سال ۱۳۹۰ دومین ماده مخدر مصرفی در ایران شیشه بود اما در سال ۱۳۹۴ ماده مخدر گل بعد از تریاک جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و این بدین معنی است که از هر ۱۰۰ معتاد ۱۲ نفر گل مصرف می کنند.

تقوایی ضمن اشاره به علائم مصرف ماده مخدر گل ابراز داشت : افزایش ضربان قلب ، قرمزی دور چشم ، خشکی دهان و گلو ، تاثیر روی حافظه کوتاه مدت ، حالت گیجی و نداشتن تمرکز و افزایش اشتها ، تاثیر روی دستگاه ایمنی بدن و ایجاد مشکل تنفسی از جمله علائم مصرف مواد مخدر گل است.

انتهای پیام/م

مواد مخدر ریشه وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی شهرستان کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.