ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در جلسه شورای مدیران اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های باکیفیت در نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی و مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

خلیل آقاجانلو بازدید ائمه جمعه و مسئولین و ... از پروژه‌های اداره کل را مثبت دانست و بر لزوم برگزاری برنامه‌های قوی فرهنگ ساز در سطح شهر بین مردم و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تمامی برنامه‌ها باید مستندسازی شوند.

حجت الاسلام رحیمی نیا در این نشست با اشاره به آیاتی از قرآن با موضوع امانت داری اظهار کرد: ما همواره باید تلاش کنیم از نزاع و تفرقه و چند دستگی دوری کرده و به دنبال همدلی و یکرنگی وحدت باشیم و در کنار هم با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و تحقق شعار‌های این هفته تلاش کنیم و اختلاف نظر‌ها را کنار بگذاریم.
 
ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی از تجارب نیرو‌های قدیمی و کارشناس در محقق شدن برنامه‌های اداره کل، برای نیرو‌های در آستانه بازنشسته شدن نیز آرزوی موفقیت و صحت و سلامتی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌ها باید حتی المقدور برنامه‌های اداره کل را در اشل و سطح کوچک در مناطق تحت مدیریت خود عملیاتی نمایند، ابراز کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در این هفته مسئولین سایر دستگاه‌ها برای آشنایی با فعالیت‌ها به ادارات منابع طبیعی جهت تبریک این هفته حضور یابند تا موجب دلگرمی و افزایش روحیه همکاران منابع طبیعی گردد.

 وی تصریح کرد: ۱۱ اسفند نشست ۱۸ ائمه جمعه با مدیر، معاونین و روسای شهرستان‌ها در سالن جلسات نهالستان کوشکن با حضور مدیر کل دادگستری استان و مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدار کشور، ۱۰ اسفند، سخنرانی مدیرکل قبل از خطبه‌های نماز جمعه، صحبت رئوسای ادارات در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان محل خدمت در ۱۷ اسفند، نهالکاری با حوزه علمیه امام صادق (ع) و حوزه علمیه خواهران، توزیع نهال و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای هفته منابع طبیعی می‌باشد.

برنامه های هفته منابع طبیعی در زنجان

  بتول علی پناهی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان نیز با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌ها و سازمان‌های استان جهت گرامیداشت هفته منابع طبیعی تصریح کرد: چهارشنبه ۱۵ اسفند_ روز ملی درختکاری نانگذاری شده که در این زمینه جلسات مشترک با شهرداری جهت غرس نهال در ۱۵ اسفند در نقاط هدف سطح شهر برگزار خواهد شد.

جانشین دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی در ادامه افزود: پنج شنبه ۱۶ اﺳﻔﻨﺪ ماه روز ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌی، ﻣﺮدم، احیا و ﺗﻮﺳﻌﻪ جنگل‌ها و ﻣﺮاﺗﻊ _جمعه ۱۷ اسفند ماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌی، ﻣﺮدم، اﺋﻤﻪ ﺟﻤﻌﻪ وجماعت_شنبه ۱۸ اسفندماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، مردم و حفاظت و ﺣﻤﺎﻳﺖ _ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ ۱۹ اسفند ماه: منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی_دوشنبه ۲۰ اسفند ماه: منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت_سه شنبه ۲۱ اسفندماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌی، ﻣﺮدم و ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤی و داﻧﺸﮕﺎهی از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نامگذاری شده که برای محقق شدن موضوعات اعلام شده اقدامات لازم مبذول خواهد گردید.

وی با اشاره به اینکه ضروریست تا هفته منابع طبیعی در بین مسئولین استان جا بیفتد و آنان برای تبریک این هفته، چند دقیقه‌ای از وقت خود را به کارکنان اداره کل منابع طبیعی اختصاص دهند تصریح کرد: این دیدگاه می‌تواند سبب ارتباط تنگاتنگ مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی با اداره کل منابع طبیعی گردد.

جعفر بیات، معاون آبخیزداری اداره کل نیز با اشاره به حوزه‌های آبخیز این دستگاه پیشنهاد کرد تا اقداماتی جهت بازدید مسئولین و ائمه جمعه استان، از پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری نزدیک به شهر زنجان به عمل آورده شود.

توزیع ۲۰۰ هزار اصله درخت در زنجان

جلیل سلطان نژاد، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی با اشاره به نشست‌های این معاونت با مسئولین شهری و استانی طبق عناوین اعلام شده در هفته منابع طبیعی جهت گرامیداشت روز درختکاری و توسعه جنگل اضافه کرد: ۲۰۰ هزار  اصله نهال در سالجاری بر اساس نیاز‌های اعلامی به شهرستان‌ها ارسال خواهد شد.
 
ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی
پیمان فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی نیز با بیان اینکه ۱۸ اسفند به نام منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت نامیده شده است، ادامه داد: مسئولیت برگزاری برنامه‌های این روز بر عهده معاونت حفاظت و امور اراضی گذاشته شده که از راهنمایی‌های مسئولین ادارات و معاونین، نظامیان و قضات برای برگزاری هر چه بهتر برنامه در قالب نشستی بهره‌مند خواهیم شد.

 سرهنگ خسروی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل هم از هماهنگی‌های صورت گرفته جهت اجرای برنامه‌های ۱۸ اسفند که مختص این یگان می‌باشد،  رژه یگان حفاظت می باشد.

مختاری، کارشناس ترویج و مشارکت‌های مردمی نیز اقدامات ترویجی و تبلیغی این بخش را تشریح و از هماهنگی‌های صورت گرفته برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و بهره مندی از ظرفیت‌های حداکثری اقشار مختلف مردم، نظامیان و مسئولین خبر داد.

حسینی منفرد، معاون برنامه ریزی و رئیس ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل نیز برگزاری مسابقه سالانه "جام همیار طبیعت" با هماهنگی آموزش و پرورش را از برنامه‌های تاثیرگذار در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی در نقاط روستایی عنوان کرد و گفت: در سطح استان نیز پیشنهاد می‌شود مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت برگزار گردد که تحقق این امر در تهیه آرشیو عکس از عرصه‌های طبیعی موثر واقع خواهد شد.

حسینی رژه دوچرخه سواران، نشست‌های علمی و تخصصی در دانشگاه زنجان و... را از برنامه‌های ترویجی این بخش اعلام کرد.

انتهای پیام/ن

 

 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.