بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

امروزه نرم‌افزار‌های یادگیری زبان طرفداران زیادی دارند، لذا در ادامه سعی داریم شما را با تعدادی از برترین‌‍‌های این حوزه در سال ۲۰۱۹ آشنا کنیم.

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در جهان امروز یادگیری زبان انگلیسی امری ضروری و مورد نیاز برای ارتباط در بسیاری از حوزه‌های زندگی است.

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین‌المللی دارای اهمیت و کاربرد فراوان است. یادگیری این زبان به علاوه بر وقت و هزینه به تعهد و اراده‌ای خاص نیاز دارد. فرد زبان آموز در کنار استفاده از مزیت‌های برخورداری دانش مکالمه به زبانی بین‌المللی و پرکاربرد همواره باید به یاد داشته باشد که سطح توانایی این زبان در صورت عدم تمرین مداوم و استفاده روزمره تحلیل می‌رود.

حکمرانی فضای مجازی و نفوذ آن در بسیاری از حوزه‌های فناوری که مطمئنا بر روی زندگی انسان‌ها نیز تاثیر گذاشته است الزام یادگیری زبان انگلیسی را در جهان امروز دو چندان کرده است. در واقع با نزدیک‌تر شدن انسان‌ها با فرهنگ و ملیت‌های متفاوت در فضا‌های موجود در اینترنت مانند پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیاز به توانایی برقراری ارتباط با سایر کاربران را دو چندان ساخته است.

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

آموزش زبان انگلیسی تقریبا در تمامی نقاط جهان و در کشور‌های مختلف صورت می‌گیرد و هر فرد پس از رسیدن به سطحی مناسب در این زبان می‌تواند به راحتی با شهروندان سایر کشور‌های جهان ارتباط داشته باشد. حال موضوعی که بسیاری از افراد برای شروع زبان آموزی با آن مواجه هستند، چگونگی یادگیری زبان انگلیسی و یا زبان‌های دیگر با بهترین روش برای فرآیند زبان آموزی است.

برای یادگیری زبانی غیر از زبان مادری روش‌های گوناگونی وجود دارد. موسسات آموزش زبان، نرم‌افزار‌های رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های موبایلی رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های یادگیری زبان هستند. در حال حاضر همه افراد تقریبا در تمامی ساعات روز گوشی‌های هوشمند خود را در کنارشان دارند و استفاده‌های زیادی از این دستگاه‌ها می‌کنند؛ لذا این وسیله می‌تواند یاری مناسب و مفید در زمینه یادگیری زبان باشد. در همین راستا قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی کنیم:

نرم افزار ممرایز-Memrise

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

ممرایز یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان در سیستم عامل اندروید و IOS است و دلایل متعددی نیز برای این کاربرد فراوان وجود دارد. گستردگی واژه‌های موجود در این برنامه، تعداد زیادی کلیپ‌های صوتی برای تقویت زبان شنیداری، اصطلاحات روزمره، درس‌های گرامری و آموزش صوتی و نوشتاری تلفظ درست واژگان از جمله مواردی است که سبب پرطرفدار شدن این برنامه شده است.

در اپلیکیشن Memrise آموزش‌ها و اطلاعات کافی برای یادگیری ۲۰ زبان زنده جهان وجود دارد و هر کاربر با تلاش و تمرکز لازم می‌تواند به راحتی حداقل با مفاهیم اولیه زبان مورد نظر خود آشنا شود و نیاز‌های روزمره خود را با کمک آن رفع کند. نسخه رایگان این اپلیکیشن تنها برای یک هفته در دسترس هر کاربر قرار دارد و پس از آن شما می‌توانید با پرداخت ماهانه ۶ دلار و یا ۶۰ دلار برای یک سال حق اشتراک آن را بخرید. اما اگر دوست داشتید برای همیشه از این اپلیکیشن و مزایای آن بهره‌مند شوید، می‌توانید ۱۰۰ دلار پرداخت کرده و به صورت مادام‌العمر از  Memrise Pro استفاده کنید. گفتی است در نسخه Pro این برنامه امکان نصب نرم‌افزار مخصوص دسکتاپ نیز وجود دارد.

نرم افزار دوولینگو-Duolingo

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

زبان آموزان با پرداخت مبلغی کم می‌توانند از امکانات مناسب نرم‌افزار دوولینگو بهره‌مند شوند و لذت آموزش زبان با روش‌هایی ساده را تجربه کنند. دایره آموزش زبان در این اپلیکیشن محدود‌تر از ممرایز است و بیشترین تمرکز سازندگان بر روی آموزش زبان انگلیسی بوده است. اما با این حال امکانات زیادی برای ترجمه از انگلیس به زبان‌های دیگر نیز وجود دارد.

طراحان Duolingo ، آموزش زبان این برنامه را بیشتر در قالب بازی و با کلیپ‌های صوتی ساده همراه کرده‌اند. در مجموع اگر قصد سفرهای کوتاه مدت تفریحی و یا کاری به کشورهای انگلیسی زبان را دارید، این اپلیکیشن می‌تواند کمک حالی بزرگ باشد. Duolingo برای هر دو اپلیکیشن اندروید و IOS وجود دارد.

نرم افزار آنکی فش‌کارت(اندروید) و ان‌کی‌او(آی‌او‌اس) - Anki Flashcards (Android); Flashcards by NKO (iOS)

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

اگر پس از استفاده از دو اپلیکیشن Memrise و Duolingo از آن راضی نبودی می‌توانید از اپلیکیشن آنکی فلش‌کارت مخصوص سیستم‌عامل اندروید و ان‌کی‌او مخصوص سیستم‌عامل IOS استفاده کنید. این اپلیکیشن به صورت رایگان در فروشگاه‌های مجازی اپلیکیشن‌های تلفن اندروید و IOS موجود است. در ادامه گام به گام روش‌های یادگیری زبان با این اپلیکیشن را بیان می‌کنیم:

۱- اپلیکیشن Anki Flashcards و یا Flashcards by NKO را دانلود کنید.
۲- دوره‌های آنلاین و آف‌لاین آموزش زبان مورد نظر خود را که شامل مکالمه‌های صوتی و کلیپ‌های تصویری زیاد است، پیدا کنید.
۳- لغت‌نامه‌های موجود در هر درس را مطالعه کنید.
۴- جهت یادگیری هرچه بهتر تلفظ درست کلمات، مکالمه‌های صوتی را گوش کنید.
۵- فلش‌کارت‌های موجود در اپلیکیشن را جهت دوره کردن هر درس را استفاده کنید.

روش‌های نوین و مخصوصی برای افزایش داره واژگان کاربران در اپلیکیشن Anki Flashcards (Android) ; Flashcards by NKO (iOS) وجود دارد که روند یادگیری زبان را با سهولت همراه کرده است.

نرم افزار هلوتاک-HelloTalk

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

برنامه هلوتاک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان که بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر دارد و اطلاعات و آموزش‌هایی برای بیش از ۱۵۰ زبان زنده جهان در آن وجود دارد. تمامی کلیپ‌های صوتی موجود در برنامه با لهجه مخصوصان شهروندان کشور صاحب آن زبان است و امکان گفت‌وگو با اپلیکیشن در آن گنجانده شده است.

در هنگام یادگیری زبانی خارجی صحبت با افرادی که زبان مادری آن‌، زبان مورد نظر شما است می‌تواند اقدامی بسیار کمک کننده در جهت یادگیری اصطلاعات خاص آن زبان و تلفظ صحیح واژه‌ها باشد. ویژگی دیگر اپلیکیشن HelloTalk قابلیت امکان دسترسی و چت با سایر کابران از طریق پیام‌رسان WhatsApp است. یعنی از شما در هنگام یادگیری زبان با سوالی رو به رو شدید، می‌توانید به راحتی آن را در WhatsApp بپرسید. در طول می‌توان گفت اپلیکیشن آموزش زبان HelloTalk تعاملی‌ترین برنامه یادگیری زبان در میان نرم‌افزار‌های معرفی شده است. اپلیکیشن هلوتاک برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS در دسترس است.

نرم افزار های‌نیتیو-HiNative

بهترین نرم‌افزار‌های یادگیری زبان در سال ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

«شما می‌توانید تمامی مشکلات خود در فرایند یادگیری زبانی خارجی را در با کمک این برنامه حل کنید.» این جمله‌ای است که طراحان برنامه های‌نیتیو برای معرفی و توصیف آن به کاربران در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS استفاده می‌کنند.  کلیپ‌های صوتی و تصویری موجود در اپلیکیشن HiNative سوالاتی در خصوص ترجمه، دستور زبان، گویش‌های مخصوص هر زبان و حتی اطلاعات مورد نیاز سفر را پاسخ دهد.

هم‌چنین این امکان برای کاربران مهیا شده است تا ضمن برقراری ارتباط با سایر کاربران در نقاط مختلف جهان، دانش زبانی خود را در اختیار دوستانتان نیز بگذارید.

گزارش از علیرضا باجلان


بیشتر بخوانید: چطور روی عکس‌ها متن و لوگو بگذاریم؟ + آموزش تصویری


انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sara
۰۱:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بسیار عالی و تقریبا کاملترین لیست رو دارید توی تمام سایت های دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
نیتا
۲۳:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام ممنون بابت نرم افزار خوبتون تی ال پی اس