اعطای جایزه دکتر شهریاری به برگزیدگان کنفرانس هسته‌ای در بوشهر

بیست و پنجمین کنفرانس هسته‎ای ایران با اعطای جایزه دکتر شهریاری به مقالات برتر در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران با هدف بومی‌سازی دانش فنی مورد نظر در صنعت هسته‌ای و توسعه علم و فناوری هسته‌ای امشب و پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر با شناخت مقالات برتر به کار خود پایان داد.

جانشین دبیر اجرایی این کنفرانس با بیان اینکه داوری مقالات در ۹ کمیته علمی تخصصی به تناسب محور‌های همایش و با حضور ۱۱۵ داور صورت گرفت، گفت: پس از جمع بندی نهایی ۶ مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده معرفی شدند.

اطاعتی افزود: هر سال به منظور تشویق دانشجویان، محققان، پژوهشگران و استادان حوزه هسته‌ای همزمان با برگزاری کنفرانس سالانه هسته ای، جایزه شهید شهریاری به مقالات برتر تقدیم می‌شود.

وی یادآور شد: هدف از اهدای این جایزه علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار، معرفی و ترویج زکات علم به عنوان یکی از بارزترین شاخصه‎های اخلاقی این شهید والا مقام است.

جانشین دبیر علمی بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران با بیان اینکه سعی بر کیفی‌سازی محتوای برگزاری این همایش شده بود، عنوان کرد: در این کنفرانس افزون بر ارائه مقالات، سخنرانان مدعو در مورد موضوعات تخصصی مانند سیستم تصویربرداری پرتابل، راکتور و تولید برق هسته ای، پدافند غیرعامل، طرح ملی گداخت و ایزوتوپ‌های پایدار به بیان مطلب پرداختند.

پذیرش ۱۸۰ مقاله

مشاور و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز گفت: این کنفرانس دو روزه در ۹ محور و با حضور ۲۵۰ شرکت کننده برگزار شد.

مهدی نکیسا بیان کرد: ۲۷۱مقاله به این کنفرانس علمی فرستاده شدکه ۱۸۰ مقاله پذیرفته و ۲۰ مقاله نیز ارائه شد و در پایان ۶ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی شدند.

تجلیل از همسر دکتر شهریاری

در کنفرانس هسته‌ای ایران که با حضور دانشمندان، دانشجویان و انجمن هسته‌ای کشور و مدیران استانی و دانشگاهی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، از خانم دکتر بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای تجلیل شد.

وی با بیان اینکه کنفرانس هسته‌ای یادگار و دستاوردی از تلاش‌های قدیمی‌های دانش هسته‌ای و دانشمندان آغازین راه هسته‌ای کشور است، گفت: دکتر عباسی و دکتر شهریاری از پایه گذاران برگزاری این کنفرانس بودند.

دکتر قاسمی با تأکید بر پویا نگه داشتن این کنفرانس، افزود: حضور جوانان مایه دلگرمی است و باید ادامه دهنده شهیدان گرانقدر هسته‌ای باشند، زیرا آینده کشور، دانش و پیشرفت‌های کشور در دستان جوانان است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی برهه‌های حساس بسیار به خود دیده، اما هربار به یاری پروردگار از چالش‌ها و تهدید‌ها به سلامت و با عزت عبور کرده است.

همسر دکتر شهریاری گفت: اگر ثابت قدم بر آرمان‌های خود و انقلابمان بایستیم، به طور قطع به پیروزی و موفقیت دست خواهیم یافت.

بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در ۹ محور اصلی آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتوپزشکی، پلاسما و همجوشی هسته‌ای، راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتو‌ها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار اول و دوم اسفند برگزار شد.

کنفرانس هسته‌ای ایران زیر مجموعه کنفرانس‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به شمار می‌آید و تمام مقالات ارائه شده با نمایه این پایگاه (ISC) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ک

بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای در بوشهر پایان یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.