گشت و گذار در دانشگاه‌های ایران و جهان؛

۵ دانشگاه برتر جهان در زمینه آموزش پزشکی

برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه پزشکی با برنامه ریزی دقیق و امکانات عالی برای دانشجویان خود، فارغ التحصیلانی متخصص و کارآمد را پرورش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تحصیل در رشته پزشکی در سراسر جهان متفاوت است؛ به طور‌مثال پزشکی در ایالات متحده پس از دریافت مدرک کارشناسی و در مدرسه فارغ التحصیلی مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در واقع به طور مستقیم به پزشکی وابسته نیست. در انگلستان، دانش آموزان می‌توانند برای دوره‌های بالینی کارشناسی ثبت نام کنند؛ دوره‌هایی که تجربه شیرین‌تر و متفاوت‌تری از دوره‌های غیر بالینی به‌حساب می‌آید، بنابراین ضرورت دارد در زمان انتخاب یک موسسه متعهد، انتخاب‌هایی عاقلانه صورت گیرد.

آموزش عالی تایمز رتبه بندی ۷۲۱ دانشگاه برتر را در مطالعات بالینی، پیش از کلینیک و سلامت منتشر کرده است که شامل حدود ۵۰۰  کالج‌ دنیا می‌شود؛ این رتبه بندی از روش شناسی برای رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی با تاکید بر استناد در کنار معیار‌های تدریس و تحقیق استفاده می‌کند.

در این گزارش سعی داریم شما را با برترین و منتخب‌ترین دانشگاه‌های جهان در زمینه مطالعات بالینی و علوم بهداشتی آشنا کنیم که تحصیل در آن‌ها با تجربه جالب و هیجان انگیزی برای دانشجویان همراه است.

دانشگاه آکسفورد

جمعه ۹ صبح//// تجربه شیرین و هیجان انگیز پزشکی در برترین دانشگاه‌های جهان

پزشکی در دانشگاه آکسفورد به صورت یک دوره سنتی برگزار می‌شود که در مراحل پیش بالینی و بالینی تقسیم شده است. دانشجویان در چند سال اول به لحاظ تئوری در تماس با بیمار تدریس می‌شوند و در سال‌های بعد به سمت مرحله بالینی حرکت می‌کنند و زمان زیادی را در بیمارستان جان رادکلیف می‌گذرانند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با برترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان


در دانشگاه آکسفورد سالانه حدود ۱۵۰ دانشجو پذیرفته می‌شوند، ۳۰ نفر به دوره تحصیلات تکمیلی می‌پردازند و مطالعات پزشکی چهار ۴ سال به‌طول می‌انجامد. این دانشگاه ۲ کتابخانه اصلی برای پزشکی و مطالعات بالینی دارد که یکی از منابع برای عناصر پیش بالینی دوره و دیگری بر مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد.

علاوه بر دوره متمایز این رشته، دانشگاه آکسفورد تجربه زندگی در کالج را به دانشجویان ارائه می‌دهد و رویداد‌های اجتماعی و آموزش‌های کوچک در آن انجام می‌شود.

دانشگاه هاروارد

جمعه ۹ صبح//// تجربه شیرین و هیجان انگیز پزشکی در برترین دانشگاه‌های جهان

مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد سه مأموریت آموزش، تحقیق و ارائه مراقبت‌های بالینی دارد؛ این موسسه در سال ۱۷۸۲ تاسیس شد و سومین مدرسه پزشکی در ایالات متحده است. دانشکده مدرسه در بخش‌های علمی مختلف دانشگاه هاروارد به تدریس می‌پردازد، همچنین در بخش‌های بالینی برخی از بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه فعالیت می‌کند. در حال حاضر چهار بیمارستان آموزشی اصلی وجود دارد که در اطراف منطقه بوستون قرار دارند.

هاروارد برنامه درسی دانشجویان را بر اساس یادگیری مبتنی بر موضوع و مسئله تنظیم کرده است، همچنین یک برنامه تخصصی وجود دارد که هر ساله تنها ۳۰۰ نفر از متقاضیان را پذیرا می‌شوند که بر روی تحقیقات زیست پزشکی متمرکز می‌شوند.

دانشجویان پزشکی دانشگاه هاروارد متعلق به یکی از پنج جوامع به نام فارغ التحصیلان هستند و در گروه‌های کوچکی در جامعه فعالیت دارند، در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند و در رویداد‌های اجتماعی حضوری فعال دارند.

دانشگاه کمبریج

جمعه ۹ صبح//// تجربه شیرین و هیجان انگیز پزشکی در برترین دانشگاه‌های جهان

همانند دانشگاه آکسفورد، دانشجویان در دانشگاه کمبریج می‌توانند با یک مدرک کارشناسی ثبت نام کنند. فارغ التحصیلان برای مطالعه پزشکی چندین گزینه در اختیار دارند؛ شرکت  در یک برنامه پیشرفته تحصیلات تکمیلی و یا حضور در یک نسخه از دوره‌های قبل از بالینی و بالینی. در هر دانشگاه ۶ متقاضی در دوره‌های پزشکی وجود دارد و در مجموع حدود ۲۶۰ نفر پذیرفته می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ۵ دانشگاه‌ معتبر جهان برای کسب و کار را می‌شناسید؟


در نهایت نیمی از فارغ التحصیلان دوره پزشکی کمبریج به عنوان پزشک عمومی مشغول به کار می‌شوند و تقریبا همه آن‌ها در سازمان بهداشت ملی (NHS) انگلستان فعالیت خواهند کرد. ورود به مدرک پزشکی نیاز به قبولی در آزمون عالی و کسب نمرات بالا در آزمون BMAT دارد.

دانش آموزان کمبریج به ویژه دانشجویان پزشکی، برنامه‌های پرمشغله، مطالعات تشویقی، رویداد‌های اجتماعی کالج و انواع فعالیت‌های تفریحی دارند.

امپریال کالج لندن

جمعه ۹ صبح//// تجربه شیرین و هیجان انگیز پزشکی در برترین دانشگاه‌های جهان

ارائه برنامه‌های رشته پزشکی امپریال کالج لندن در طیف وسیعی از روش‌های تدریس، کلاس‌های نظری سنتی و تجربه نوآورانه انجام می‌شود، دانشجویان این دانشگاه بر خلاف دیگر دانشگاه‌های سنتی دانشگاه انگلستان، از اولین دوره با بیماران ارتباط مستقیم دارند. مدرک کارشناسی ۶ ساله در پزشکی هم علاوه بر MBBS لیسانس علوم است.

همانند هر ۲ آکسفورد و کمبریج، دوره‌های امپریال نه تنها در عمل بالینی تاکید دارد بلکه در تکنیک‌های تحقیقاتی هم به شدت علمی است.

شرایط ورود به این دانشگاه بسیار زیاد است؛ بیشتر دانشجویان پذیرفته شده دارای نمرات بالا در شیمی، زیست شناسی و یک موضوع سوم هستند و نمره بالا را در امتحان BMAT بدست می‌آورند همچنین روند برنامه شامل یک مصاحبه است.

امپریال یکی از بین المللی‌ترین موسسات در انگلستان است، اما سالانه تنها چند دانشجوی خارج از کشور در برنامه‌های پزشکی پذیرفته می‌شوند.

دانشگاه استنفورد

جمعه ۹ صبح//// تجربه شیرین و هیجان انگیز پزشکی در برترین دانشگاه‌های جهان

مدرسه فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویانی که مایل به پیشرفت تربیت پزشکی هستند، فراهم می‌کند. هفت جایزه نوبل، ۳۱ عضو آکادمی ملی علوم و ۴۲ عضو موسسه پزشکی در میان دانشکده‌های فعلی در مدرسه هستند.

محققان پزشکی استنفورد در تعدادی از مناطق مختلف بر روی بیماری‌هایی از جمله سرطان، ایمونولوژی، ژنتیک و علوم اعصاب در حال تحقیق هستند. همچنین این مدرسه خدمات بهداشتی ویژه بزرگسالان و مرکز اختصاصی را برای کودکان فراهم می‌کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار