مدیرکل امور مرزی وزارت کشور :

نوسان ارز ارتباطی با مرزنشینان مناطق مرزی ندارد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و نماینده این وزارتخانه در شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی کشور گفت: نوسانات ارزی موجود در بازار ارتباطی با تصویب قانون ارتقا معیشت مرزنشینان مناطق مرزی ندارد.

نوسان ارز ارتباطی با مرزنشینان مناطق مرزی ندارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،شهریار حیدری  مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و نماینده این وزارتخانه در شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی کشور روز شنبه در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به ایلام  گفت: قانون ۲۴ بهمن ماه امسال تصویب و با واکنش رئیس بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ ارز در بازار روبه رو شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که اجرای این قانون حداقل ۴۵ روز زمان نیاز داشته و نوسان‌های ارزی ارتباطی با این مساله ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور عنوان کرد: این آیین با هدف کمک به مرزنشینان ساکن در غرب، شمال غرب و سواحل خلیج فارس تصویب شده است.

حیدری افزود:در تمامی فرآیند‌های تصویب این آیین نامه وزارت اقتصاد و صنعت حضور داشته و کلیه ملاحظات تامین ارزی اعمال شده و منشا قانونی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون برای اجرای این آیین نامه یک دلار اختصاص نیافته و اظهارات رییس بانک مرکزی در این خصوص دور از نگاه کارشناسی شده است.

به گفته عضو شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی، این آیین نامه بصورت کامل ملجا قانونی داشته و مرجع تامین ارز آن نیز مشخص شده است.

حیدری یادآورشد: بر اساس این آیین نامه به ۴۸ قلم کالا باید ارز دولتی اختصاص و ۱۰۰ قلم نیز ارز آزاد داشته و هیچ ارتباطی به گرانی ارز ندارند.

انتهای پیام/ د

نوسانات ارزی موجود در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.