راه آهن شرق ایمن ترین منطقه ریلی کشور

راه آهن شرق به عنوان ایمن ترین منطقه ریلی کشور شناخته شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ چنگانی مدیرکل راه آهن شرق گفت: بر اساس گزارش تحلیلی آمار حوادث راه آهن از ابتدای سال و میانگین موارد متناظر ۵سال گذشته (۹۲الی ۹۷) که از سوی اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن جمهوری اسلامی منتشر شد اداره کل راه آهن شرق جایگاه ایمن ترین منطقه ریلی کشور را بدست آورد.

وی با تاکید بر این که ایمنی در حمل‌ و نقل ریلی اهمیت ویژه‌ای دارد و هیچ بهانه و قصوری دراین ‌باره پذیرفتنی نیست گفت: با برنامه ریزی های انجام شده شاخص های ایمنی درسال جاری در مقایسه با سال های قبل در اداره کل راه آهن شرق افزایش یافته است.

چنگانی افزود: در تمامی شاخص های ایمنی شامل فراوانی درجه اهمیت حوادث، فراوانی حوادث(حوادث راه آهنی +حوادث شخص ثالث) و شدت آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال و همچنین میانگین ۵ ساله (۹۲الی۹۷) ، راه آهن شرق  رتبه نخست را بین مناطق راه آهن کشور به دست آورد.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: با همکاری شبانه روزی کارکنان راه آهن شرق، علاوه بر کاهش مطلوب حوادث ریلی، شاهد افزایش ۲۱ درصدی در تناژ بارگیری و افزایش ۸۳ درصدی تخلیه بار در سال جاری نیز بودیم.

چنگانی افزود: تلاش ما بر این است تا سوانح ریلی را با اقدامات پیشگیرانه در سال های آتی به کمترین مورد برسانیم و به منظور بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده های ساکن حاشیه خطوط ریلی، آگاهی بخشی لازم از طریق حضور کارشناسان راه آهن و پلیس در مدارس و مساجد، نصب بنر و دیوارنوشته های مرتبط، توزیع بسته های فرهنگی و بروشورهای اطلاع رسانی و همچنین احداث پلهای زیرگذر برای تسهیل عبور و مرور از حریم خطوط راه آهن در مناطق حادثه خیز، انجام گرفته است.

انتهای پیام/ ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار