افزایش ۶ درصدی نزاع و درگیری در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: آمار مراجعان ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کمالی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال ۳۲ هزارو ۶۴۷ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از مجموع مراجعان نزاع ۲۳ هزار و ۶۵۶ نفر مرد و ۸ هزارو ۹۹۱ نفر زن بودند.

کمالی اظهار داشت: در دی ماه سال جاری نیز آمار مراجعان نزاع با ۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲ هزارو ۴۱۳ مورد رسیده که از این تعداد یک هزار و ۷۲۲ نفر مرد و ۶۱۹ نفر زن بودند.

وی تاکید کرد: مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.

وی یادآور شد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

کمالی ادامه داد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

 

انتهای پیام/ش

نزاع و درگیری ۶ درصد در آذربایجان شرقی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار