ردپای خرس قهوه‌ای در مسجد سلیمان به چشم می‌خورد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه پاگچ‌گدار این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید شالوئی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان با اشاره درخصوص مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه پاگچ‌گدار این شهرستان گفت: تیم محیط‌بانی پس از دریافت گزارش‌های مردمی به منطقه پاگچ‌گدار اعزام و با پایش منطقه، آثار و نشانه‌های حضور خرس قهوه‌ای در منطقه را مشاهده کردند.

وی ردپای خرس، سرگین و مشاهده ردپای کندو‌های عسل تخریب شده را از آثار و شواهد عینی حضور این جانور در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده، این آثار تا رودخانه فصلی به طول انجامیده است.

شالوئی با بیان اینکه زیستگاه اصلی خرس قهوه‌ای عموما در مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزار‌های مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل است تصریح کرد: این جانور در اواخر تابستان و پاییز در مناطق پایین‌دست جنگل یا دره‌هایی که میوه‌های وحشی در آن یافت می‌شود، حضور پیدا می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان افزود: پراکندگی این حیوان در ایران، از شمال خراسان تا استان‌های گلستان، گیلان، تهران، سمنان، لرستان، آذربایجان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان، فارس و خوزستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/گ

خرس قهوه‌ای به مسجدسلیمان آمد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.