معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت "کارپول" در مراکز دولتی افزایش نداشته است/ دارو‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه هستند

رئیسی گفت: زایمان طبیعی در همه مراکز دولتی رایگان انجام می‌شود و دارو‌های درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

قیمت علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری، وظیفه خاصی برعهده هر یک از دستگاه‌های ذیربط است، در همین راستا وزارت بهداشت نیز اقداماتی را در زمینه ارتقای سلامت مردم به ویژه مردان انجام داده است.

وی ادامه داد: در بحث مراقبت‌های بارداری و کاهش مرگ و میر نوزادان در سطح کشور  پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به دو دهه گذشته و حتی قبل از انقلاب داشته‌ایم و تعداد مرگ و میر نوزادان بعد از تولد در بسیاری از استان‌های کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به عدد ۹ رسیده است.

۷۸ درصد از بیمارستان‌های کشور به LDR مجهز هستند

رئیسی تأکید کرد: امروزه امکانات مراقبت‌های بارداری مثل LDR در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راه‌اندازی شده است و ۷۸ درصد از بیمارستان‌های کشور مجهز است به LDR هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای سیاست‌های جمعیتی، زایمان طبیعی در همه مراکز دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود و در سراسر کشور دارو‌های درمان  ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود: مراکز درمان ناباروری در سطح کشور راه‌اندازی شده است و وزارت بهداشت سعی دارد مراقبت از بارداران را در دوران خطر افزایش دهد تا اتفاقات خوبی در این زمینه و برای کاهش مرگ و میر مادران باردار رخ دهد.

رئیسی ادامه داد: زمانی مرگ و میر مادران باردار بیش از ۳۵ درصد بود که امروز این رقم به ۱۸ درصد رسیده است؛ این مسئله نشان دهنده توجه ویژه به بارداری ایمن از سوی وزارت بهداشت و سازمان‌های ذیربط است.

وی ادامه داد: آموزش‌های فرزندآوری و مهارت‌های زندگی به سایر گروه‌های جامعه در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

فعالیت بیش از ۳ هزار  مرکز دولتی دندانپزشکی در کشور

رئیسی درباره افزایش هزینه‌های دندان‌پزشکی، ادامه داد: امروزه ۳ هزار و ۲۰۰ مرکز دولتی دندان‌پزشکی در سراسر کشور فعال هستند، البته ارائه خدمات دندان‌پزشکی در روستا و گروه‌های هدف مانند مادران باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۱۴ سال کاملا رایگان است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تعرفه دندان‌پزشکی به صورت دولتی است.

وی ادامه داد: ماده کارپول در کشور به وسیله کارخانجات دولتی تولید می‌شود، اما ممکن است مواد اولیه آن وارداتی باشد؛ افزایش قیمت کارپول در سطح ۱ و در مراکز دولتی اتفاق نیافتاده است و هزینه‌ خدمات مانند گذشته از مراجعه کنندگان دریافت می‌شود.

رئیسی افزود:  توصیه می‌شود مردم برای دریافت خدمات دندان‌پزشکی به مراکز دولتی سراسر کشور مراجعه کنند تا برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری‌های دهان و دندان با هیچ مشکلی روبه‌رو نشوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره برداشتن خال در برخی از آرایشگاه‌های کشور، گفت: هرگونه مداخله در امور پزشکی در آرایشگاه‌ها بدون مجوز و از نظر قانونی ممنوع است، از مردم تقاضا دارم که هرگونه تخلفی را از طریق سامانه ۱۹۰ به ما گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار