مرگ و میر مردان اصفهان ۲ برابر زنان

آمار مرگ ومیر در میان مردان بالای ۳۰ سالِ اصفهانی، ۲ برابر زنان است.

 راحله صادق رییس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت اصفهان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: مرگ و میر مردان در استان اصفهان ۲ برابر زنان است، مردان بعنوان سرپرست خانوارها، نقش بسزایی در بنیان خانواده دارند بنابراین هرچه آن‌ها سبک زندگی سالم تری داشته باشند مشوقی برای سایر اعضای خانواده نیز بشمار می‌آید. هفته نخست اسفند هر سال با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه درباره اولویت‌های سلامت مردان به هفته ملی 'سلامت مردان ایران' نامگذاری شده است.

 
وی افزود: در این هفته تا هفتم اسفند برنامه‌های مختلفی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره ضرورت تحرک فیزیکی و غربالگری سلامت بین مردان اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سلامت مردان با مراجعه آن‌ها به مراکز و خانه‌های بهداشت و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در این مراکز، مشاوره‌های لازم درباره تغذیه و تحرک نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.
 

کم تحرکی، بلای جان مردان اصفهانی

 
 
رییس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۸۰ درصد عوامل مرگ و میر مردان بالای ۳۰ سال در استان اصفهان مربوط به سکته‌های قلبی و مغزی، سوانح و حوادث، انواع سرطان و دیابت است که کم تحرکی یکی از دلایل اصلی شیوع این بیماری‌های غیر واگیر می‌باشد و به همین دلیل در سه سال گذشته تاکید زیادی برای رفع آن شده است.
 
راحله صادق با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ شایع‌ترین این نوع بیماری بین مردان اصفهانی است افزود: لازم است آقایان بین ۵۰ تا ۷۰ سال برای غربالگری در این زمینه جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اقدام کنند چراکه در مجموع در مجموع بیماری‌های دستگاه گوارشی، معده و دستگاه تنفسی شایع‌ترین انواع سرطان بین مردان در استان اصفهان است.
 
وی ادامه داد: بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای فعالیت فیزیکی و تحرک داشتن، پیاده روی در پنج روز از هفته و هر روز به مدت ۳۰ دقیقه است. 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.