خداحافظی با نسخ ناخوانای پزشکان

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان از اجرای طرح نسخه نویسی الکترنیکی در مطب‌های همدان خبر داد.

خداحافظی با نسخ ناخوانای پزشکاندکتر سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مطب‌های همدان آماده ارائه خدمات نسخه الکترنیکی هستند، گفت: تا پایان سال جاری طرح نسخه نویسی الکترنیکی در این مطب‌ها اجرایی می‌شود.
وی بیان کرد: در مرحله اول این طرح از ۲۴۰ پزشک در سطح شهر همدان ۲۰ درصد معادل ۴۸ پزشک در این طرح مشارکت دارند.
با اجرای این طرح پزشکان نسخ خود را برای هر بیمار در سامانه مربوطه وارد می‌کنند و بیمار با دریافت کد مخصوص به داروخانه‌هایی که این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود مراجعه و داروی خود را دریافت می‌کند.
فرجی افزود: از ۹۲ داروخانه فعال در شهر همدان ۲۰ درصد در مرحله نخست اجرای این طرح در کنار پزشکان همکاری دارند.
وی افزود: شهر همدان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در استان انتخاب شده است و به زودی در سراسر استان این طرح اجرای خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، جلوگیری از مراجعات غیر ضروری، دوباره کاری و بهبود خدمات نظارت و صرفه جویی در مصرف کاغذ، دسترسی آسان به سوابق بیماران و مصرف دارو‌ها را از مزایای این طرح برشمرد.
فرجی با اشاره به الزام قانونی اجرای این طرح گفت: در راستای تحقق دولت الکترنیک این طرح در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است و براساس قانون لازم الاجرا است ..
وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها باید به سمت ارائه خدمات الکترنیکی حرکت کنند، گفت: در آینده نزدیک تمامی سازمان‌های بیمه گر از جمله بیمه سلامت باید ۱۰۰ درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: تمامی مراکز درمانی از جمله درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، داروخانه‌ها و مراکز پاریکلینیک اجامعه هدف اجرای این طرح هستند.
فرجی افزود: از ۲۷ مرکز پاریکلینیک در سطح شهر همدان نیمی از آن آماده ارائه خدمات الکترنیکی و نسخه نویسی الکترنیکی هستند.
وی ادامه داد: همچنین در ۳۰ درصد آزمایشگاه‌های شهر همدان نیز زیر ساخت اجرای این طرح پیش بینی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه دور‌های آموزشی برای پزشکان، مراکز درمانی و دارخانه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با همکاری پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها در اجرای طرح خدمات و نسخه نویسی الکترنیکی شاهد اجرای موفق این طرح باشیم.
فرجی با تاکید بر اینکه این طرح الزام قانونی دارد، گفت: اجرای این طرح کمک بزرگی به ساماندهی خدمات سازمان های بیمه گر به مردم کرده و بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ابتدا به صورت اختیاری است، گفت: با توجه به الزامی بودن اجرای این طرح به طور حتم تا پایان برنامه ششم توسعه به صورت اجباری برای همه مراکز درمانی و پزشکان لازم الاجرا خواهد بود.
انتهای پیام/د.ا

نسخه نویسی االکترنیکی در مطب‌های همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.