رئیس پلیس آگاهی استان سمنان:

۶۰ درصد سرقت‌های استان را امور خرد تشکیل می‌دهد/سرقت خودرو هفت درصد کاهش داشت

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره بخش قابل توجهی از پرونده‌های استان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ بینقی رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: مردم در پیشگیری از سرقت می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

وی از کاهش هفت‌درصدی سرقت خودرو در استان خبر داد و افزود: ۱۱۲ درصد از خودروهای سرقتی کشف شد که تلاش مستمر مأموران پلیس در کلانتری‌ها و پلیس آگاهی را نشان می دهد.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد از سارقان، سرقت اولی هستند، اضافه کرد: ۶۰ درصد سرقت‌های استان سمنان را سرقت‌های خرد تشکیل می‌دهد که روند آن در مقایسه با سایر استان‌ها بالا است و این مهم می‌طلبد تا پیمانکاران ساختمانی در این زمینه دقت و مراقبت بیشتری را اعمال کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان بابیان اینکه سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره بخش قابل توجهی از پرونده‌های استان را تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: ۷۰ درصد این نوع سارقان معتاد به مواد مخدر هستند لذا این‌گونه افراد برای تامین هزینه مواد مخدر مصرفی خود راحت‌ترین راه سرقت یعنی ساختمان‌های نیمه کاره مملو از ابزار و مصالح را انتخاب می‌کند.

سرهنگ بینقی بابیان اینکه ۹۰ درصد از سارقان منزل استان سمنان غیربومی هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال سرقت منزل در سطح استان ۱۲ درصد افزایش داشت که می‌بایست برای پیشگیری از این جرائم مردم منازل خود را ایمن‌تر کنند.

وی ضمن بیان اینکه از ابتدای امسال وقوع سرقت احشام در استان سمنان ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، اضافه کرد: در کشف این پرونده‌ها نیز با رشد ۱۴ درصدی مواجه هستیم که صاحبان دامداری‌ها می‌بایست با قرار دادن نگهبان و سامان‌دهی آن‌ها احتمال وقوع این جرائم را به حداقل برسانند.

انتهای پیام / گ

سرقت خودرو در استان سمنان ۷ درصد کاهش یافت

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.