ساخت اولین هواپیمای مسافربری در چین

اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین رونمایی شده و شرکت هواپیمایی چنگیز خان در استفاده از آن پیشرو شد.

ساخت اولین هواپیمای مسافربری در چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌سی‌تی‌وی، اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین رونمایی شده و شرکت هواپیمایی چنگیز خان در استفاده از آن پیشرو شد.

طراحان و مهندسان چینی پس از سال‌ها تلاش و تمرکز بر شیوه‌هایی ازقبیل مهندسی معکوس توانستند به دستاورد مهمی در عرصه هوانوردی دست پیدا کنند. آن‌ها موفق شدند اولین هواپیمای مسافربری چینی را طراحی کنند و بسازند که گفته می‌شود مشابه نمونه‌های خارجی است.

این هواپیما‌ای آر جی-۲۱ ARJ۲۱ نام دارد. چند شرکت هواپیمایی چین ازقبیل شرکت هواپیمایی چنگیز خان استفاده از این هواپیما را شروع کرده اند. ساخت این هواپیمای مسافربری فرصتی برای چین فراهم می‌کند تا بتواند با رقبای بین المللی فعال در این زمینه به رقابت بپردازد.

باتوجه به بازار روبه گسترش مسافرت‌های داخلی و بین المللی چینی ها، ساخت هواپیمای داخلی در صرفه جویی ارزی به شدت به چین کمک می‌کند. شرکت ساخت هواپیما‌های تجاری در شانگ‌های این هواپیما را طراحی کرده است.

حالا چین علاوه بر آموزش به خلبان‌ها و مهندسان و تکنیسین‌ها درباره ویژگی‌ها و نحوه کار و بهرداری از این هواپیما، به دنبال یافتن مشتریان خارجی برای این هواپیما است.

قرار است تا پنج سال آینده بیست و پنج فروند از این هواپیما‌ها به شرکت هواپیمایی چنگیزخان تحویل داده شود.

این هواپیما با طراحی ۷۸ تا ۹۰ صندلی ساخته شده است و می‌تواند با برد ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر پرواز کند.

این هواپیما قابلیت پرواز بر فراز مناطق مسطح و کوهستانی را داراست. گفته می‌شود تاکنون ۸۱۵ سفارش مختلف برای ساخت این هواپیما به شرکت سازنده آن تحویل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
باید هواپیمای خیلی بی سر و صدایی باشه چون جفت موتورهاش عقبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا نکنه ایران از هواپیمای مسافربری چینی بگیره . در هوا فرمان هواپیما درمی اد چینی خب ....
آخرین اخبار