مجوز ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر صادر شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت دارند و برای ۱۳ اقامتگاه دیگر نیز مجوز صادر شده است.

مجوز ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر صادر شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استان بوشهر با داشتن هوای معتدل و بیش از ۹۰۰ کیلومتر ساحل با خلیج فارس، در نوروز هر سال میزبان تعداد زیادی از مسافران است.

در چند سال گذشته با رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی نوع دیگری از گردشگری نیز در استان گسترش یافته و آن حضور گردشگر در روستاهاست.

کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: این اقامتگاه‌ها تاثیر مهمی در آشنایی گردشگران سایر نقاطق کشور و جهان با فرهنگ و آداب و رسوم روستانشینان استان دارد.

غلامرضا خواجه با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها می‌تواند باعث رونق اقتصاد روستا‌های استان بوشهر باشد، افزود: روستا‌های استان بوشهر دارای فرهنگ غنی و محصولاتی با ارزش شامل گلیم، صدف، حصیر بافی، فرش و جاجیم است.

وی بیان کرد: بوم‌گردی ۱۲ سال است که در کشور مطرح شده، اما در چند سال گذشته با تسهیلات کم بهره‌ای که دولت به روستانشیان پرداخت می‌کند این صنعت در روستا‌های استان بوشهر نیز رونق یافته است.

کارشناس اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: باید تلاش شود این اقامتگاه‌ها آسیبی به زندگی اصیل و سنتی روستانشینان استان وارد نکند و آداب و رسوم غنی این مردمان همچنان حفظ شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز در گفتگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به فعالیت ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان، گفت: مجوز برای ۱۳ اقامتگاه دیگر نیز صادر شده که پیش بینی می‌شود در نوروز آینده، ۱۰ اقامتگاه ازاین تعداد فعالیت خود را آغاز کنند.

ارغوان مهدی زاده افزود: اداره کل میراث فرهنگی، ۱۷ میلیارد تومان تا کنون برای رونق بوم‌گردی به روستاییان استان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سعی شده این اقامتگاه‌ها در نزدیکی مکان‌های تاریخی و فرهنگی راه اندازی شود برای راهنمایی گردشگران و حفظ این آثار ۱۵۰ راهنمای گردشگر تاکنون تربیت شده که به گردشگران در بازید از این مناطق کمک می‌کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از هموطنانی که در تعطیلات نوروزی قصد سفر به بوشهر دارند، خواست ازاقامتگاه‌های بوم گردی این استان دیدن کنند.

انتهای پیام/ک

اقامتگاه‌های بوم‌گردی تجربه‌ای جذاب در روستا‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.