جریمه ۱۰۶ میلیاردی متخلفان اقتصادی اصفهان در سال ۹۷

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت : در ۱۱ ماهه امسال ۲۶ هزار و ۶۷۶ فقره پرونده به شعب استان رسید و ۲۶ هزار و ۴۷۱ پرونده مختومه شدکه مجموع جرائم این پرونده‌ها بیش از ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلام‌رضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان  امروز در نشست خبری تشریح عملکرد این اداره کل در ۱۱ ماهه سال ۹۷ ، با اشاره به افزایش۲۱ درصدی ورودی پرونده‌های تخلف در بخش کالا و خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: در این بخش ، ۲۰ هزار و ۲۵۶ فقره پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی استان اصفهان رسیده که ۱۹ هزار و ۸۴۹ فقره مختومه شده و نشان‌دهنده عملکرد ۹۸ درصدی است .

وی افزود: در بخش قاچاق کالا و ارز ۲ هزار و ۹۵۷ فقره پرونده با ۸٪ افزایش ورودی تشکیل و ۳ هزار و ۲۵۵ پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان ادامه داد: در بخش بهداشت، دارو و درمان با ۱۵ درصد کاهش ۳ هزار و ۴۶۳ پرونده ورودی به شعب استان واصل و ۳ هزار و ۳۶۷ پرونده مختومه شده است.

صالحی اظهار کرد: در مجموع در ۱۱ ماه گذشته ۲۶ هزار و ۶۷۶ فقره پرونده به شعب استان رسیده و ۲۶ هزار و ۴۷۱ پرونده مختومه شده که مجموع جرائم این پرونده‌ها بیش از ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی در تشریح طرح ویژه نظارتی نوروز ۹۸ گفت: این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده، آرامش‌بخشی به بازار و رصد فعالیت واحدهای خدماتی، تولیدی و توزیعی است تا مردم با اطمینان بیشتری مایحتاج خودشان را از بازار تأمین کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان  تصریح کرد : این طرح که با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف ، جهاد کشاورزی ، اداره دامپزشکی ، شبکه بهداشت و درمان ، سازمان حمل و نقل ، نیروی انتظامی و با حضور نماینده دادستان از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت.

صالحی اضافه کرد: این طرح با ۵ شعبه سیار در مرکز استان، ۲ شعبه برای شهرستان‌های پرجمعیت و یک شعبه در سایر شهرستان‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که تمامی گزارش‌ها را پیگیری می‌کنیم ، تأکید کرد : در ایام نوروز قاضی و نماینده دادستان به بازار می‌روند و در محل حکم صادر خواهد شد ، این کار علاوه بر بازدارندگی بیشتر، وقت کمتری از مسافران خواهد گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان  در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره التهابات بازار گفت : بین گرانی و گران‌فروشی فرق است و وضع فعلی بازار گرانی است ، نه گران‌فروشی .

 صالحی اضافه کرد : در استان اصفهان ورود و خروج کالا انجام می‌شود و محدودیتی در این رابطه تاکنون وضع نشده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌های رسیدگی شده در سه‌ماهه اخیر عنوان کرد: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۳۵۵ دستگاه موبایل، متخلف ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون جریمه شده و اموال به سازمان فروش اموال تملیکی تحویل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان  ادامه داد: پرونده ۴ هزار و ۹۱۷ گرم طلا، حکم به ضبط کالا و ۵۷۰ میلیون تومان جریمه داده شد.

صالحی با اشاره به احتکار بیش از ۶۵ تن برنج به ارزش ۴۵۲ میلیون تومان و احتکار پکیج و رادیاتور به ارزش ۳۲۵ میلیون تومان گفت: متخلفین به ترتیب به ۳۰۰ و ۳۲۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

وی در ادامه به دو پرونده قاچاق سوخت نیز اشاره کرد و عنوان کرد: در یکی از این پرونده‌ها ۳۳ هزار لیتر سوخت ضبط شد و متخلفان به ۱۸۵ و ۱۱۷ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان  به موضوع اجرا نکردن تعهدات ارزی برخی شرکت‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت : در این رابطه چهار شرکت خصوصی جمعاً به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

صالحی در پایان از مردم خواست تا گزارش‌های خود را با شماره تلفن‌های ۱۳۵ اداره تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

قضات تعزیرات ، نوروز 98 در محل حکم می‌دهند

برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.