برگزاری برنامه نوروزگاه در تمام اماکن تاریخی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری برنامه نوروزگاه در تمام اماکن تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته این برنامه در ۱۵ نقطه از استان برگزار شد امسال در مجموعه‌های تاریخی ثبت جهانی شده و اماکن تاریخی و طبیعی مهم استان پذیرای برنامه نوروزگاه خواهند بود.

وی ادامه داد: احیای آداب و رسوم محلی و نوروزی، ایجاد مناسب برای مسافران فراهم و زمینه آشنایی بیشتر با آداب و رسوم این استان از اهداف برگزاری برنامه نوروزگاه است که با اجرای آن به استقبال سال نو می‌رویم.

جباری تهیه فیلم و تیرز از جاذبه‌های گردشگری به تعداد هفت شهر را از مهمترین اقدامات سالجاری استان برای معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری برشمرد و افزود: در این فیلم‌های کوتاه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هفت شهر مهاباد، ارومیه، خوی، سردشت تهیه و تولید شده تا در فضای مجازی زمینه معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری این مناطق فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بکارگیری و استقرار ۲۰ نفر راهنمای گردشگری در ورودی شهرها، پایانه‌های مرزی، ترمینال‌های شهری و فرودگاه‌های به همراه بنا‌های تاریخی به منظور اطلاع رسانی به سوالات گردشگران و مراجعان طی سالجاری خبر داد.

جباری با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ واحد اقامتی در استان فعال است اضافه کرد: تمام این واحد‌های اقامتی با ۳۰ درصد تخفیف برای استقبال و اسکان مناسب گردشگران و میهمانان نورزوی آماده شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نظارت و بازرسی از واحد‌های اقامتی، حضور در فرودگاه ارومیه و استقبال از اولین میهمانان نوروز ۹۸ به استان، برپایی بایرام سفراسی (سفره نوروز) در نوروزگاه‌ها و موزه ها، برگزاری تور‌های گردشگری، برگزاری رزمایش با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی رااز دیگر برنامه‌های این اداره کل برای استقبال از گردشگران نوروزی عنوان کرد.

آذربایجان غربی دارای یکهزار و ۶۰۴ اثر، بنا و محوطه تاریخی اعم از ملموس و ناملموس بوده که در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است.

تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران جزو ۲ اثر تاریخی مهم این استان است که در ردیف آثار جهانی به ثبت رسیده است.

امسال بیش از یک میلیون نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند که به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/م

برنامه نوروزگاه در تمام اماکن تاریخی آذربایجان غربی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.