مدیرکل هواشناسی استان کردستان:

فردا موج بارشی جدید وارد استان کردستان می‌شود

هواشناسی استان کردستان ورود سامانه بارشی جدید از فردا سه شنبه را پیش‌بینی کرد که پیامد آن بارش برف و باران شدید در سطح استان خواهد بود.

چاره خواه کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  گفت: طبق بررسی نقشه‌های پیش یابی  هواشناسی، طی امروز همچنان شرایط بارش‌های پراکنده و خفیف در نواحی غربی و جنوبی استان شامل سنندج، سروآباد، مریوان، منطقه اورامان، کامیاران و دهگلان وجود دارد.

وی افزود: بعد از ظهر امروز هوای استان آرام و پایدار خواهد بود، اما از ظهر سه‌شنبه تا اوایل روز شنبه هفته آینده  استان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، وزش باد گاهی شدید و بارش برف و باران شدید در سطح استان خواهد بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه میزان بارش ها در نواحی غربی استان بیشتر است، گفت: ماهیت بارش‌ها در ارتفاعات نواحی سردسیر و شمالی استان بصورت برف و در نواحی جنوبی عمدتا به صورت باران است.

وی افزود:در مدت زمان یادشده میزان بارش‌ها در نواحی مختلف استان  از شدت بیشتری برخوردار بوده و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و بارش  برف وباران  در ارتفاعات و گردنه‌های استان را انتظار داریم.

چاره خواه تصریح کرد: با نفوذ توده هوای سرد از روز پنجشنبه متوسط دمای استان ۳ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد و از عصر پنجشنبه بتدریج بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

بارش برف وباران در راه است

 

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.