معاون دانشجویی وزارت علوم مطرح کرد؛

بازنگری شیوه نامه انتخاب دانشجوی نمونه در اوایل سال ۹۸

صدیقی گفت: ماه‌های اول سال ۹۸ آیین نامه و شیوه نامه را بررسی کرده و اصلاحاتی انجام می‌دهیم.

امتیاز بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه/ بازنگری بر روی شیوه نامه انتخاب دانشجوی نمونه در اوایل سال ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه که امروز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مسیر انتخاب از دانشگاه‌ شروع می‌شود؛ در دانشگاه نیاز به امتیاز نداریم بلکه در رقابت بین دانشجوها بهترین‌ها انتخاب می‌شوند، اما در سطح کشور نیاز به امتیاز داریم و افرادی که کف این امتیاز را نداشته باشند در آن حضور نخواهند داشت.

صدیقی بیان کرد: در همه دوره‌ها با وزارت بهداشت هماهنگی داشتیم و این یک تجربه همکاری ۲ وزارت است. با توجه به امتیازات دانشجویان تحصیلات تکمیلی شانس بیشتری نسبت به کارشناسی دارند. این مسیری است تا از تلاش دانشجویان تقدیر شده و انگیزه‌ای برای بقیه شود. این هدف اولیه از هر انتخاب نمونه در کشور است.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بخش دوم استفاده هر چه بهتر از این نخبگان است و باید روی آن‌ها سرمایه گذاری شود؛ ارتباط با بنیاد نخبگان یک بخش کار است که باید دنبال شود و اینکه رصد کنیم بعد از فارغ التحصیلی چه می‌کنند.

وی اظهار کرد: بعد از ۶ دوره مواردی نیاز به بازنگری دارد که ماه‌های اول سال ۹۸ بر روی آیین نامه و شیوه نامه بررسی کرده و اصلاحاتی انجام می‌دهیم.

صدیقی گفت: دغدعه‌های دانشجویان نسبت به اََشتغال و اینکه در آینده در کجا مشغول شوند بحث دیگری است؛ یک امتیاز ویژه را در حوزه جذب هیئت علمی برای این افراد در نظر می‌گیریم و در جذب هیئت علمی باید دست دانشگاه باز باشد.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: سال گذشته در مراسم دانشجویان نمونه در اظهار نظر دانشجویان برای اشتغال، وزیر سابق بهداشت گفتند نباید دانشجویان نمونه فقط به فکر مشاغل دولتی باشند و باید کارآفرینی کنند.

وی گفت: در انتخاب دانشجوی نمونه علاوه بر امتیاز آموزش و پژوهش، مسائل فرهنگی و اجتماعی را هم داریم و دانشجویان نمونه می‌توانند برای طراوت دانشگاه تلاش کنند بنابراین مسئولان دانشگاه فضا را برای دانشجویان باز کنند و دانشجویان هم در کنار آموزش و پژوهش به فعالیت در این حوزه بپردازند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار