عرفان ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

‌می‌توانستم با «چولمن میرزا» خودم را محک بزنم/ فعالیت در تئاتر را بیشتر از تصویر دوست دارم

بازیگر «چولمن میرزا» گفت:نقش موقعیتی داشت که می‌توانستم خودم را محک بزنم چرا که کار کردن متن بهرام بیضایی کار راحتی نیست.

‌می‌توانستم با «چولمن میرزا» خودم را محک بزنم/ فعالیت در تئاتر را بیشتر از تصویر دوست دارمعرفان ابراهیمی بازیگر نقش «چولمن میرزا» در نمایش «افرا یا روز می گذرد» در خصوص نقش خود در این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اولین دلیل من برای پذیرفتن نقش «چولمن میرزا» این است که من نوشته‌ها و ادبیات استاد بهرام بیضایی را به شدت دوست دارم و دومین دلیل، خاطره من از نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» بهرام بیضایی است که من در آن نمایش مدیر صحنه بودم و افشین هاشمی آن نقش را برعهده داشت که بعد از ۱۰ سال نقش «چولمن میرزا» به من پیشنهاد شد.

ابراهیمی در خصوص پیشنهاد نقش «چولمن میرزا» گفت: از این پیشنهاد خوشحال شدم، زیرا موقعیتی را برای من به وجود می‌آورد که می‌توانستم خودم را محک بزنم، چرا که کار کردن متن بهرام بیضایی کار راحتی نیست و ریسک بسیار دارد البته سهیل ساعی این ریسک را کرد و بازخورد‌های بسیار خوبی در اجرای عموم نمایش و هم در جشنواره تئاتر فجر گرفت و ما از اجرای این نمایش سربلند بیرون آمدیم.

بازیگر نقش «چولمن میرزا» در خصوص استقبال تماشاگران در اجرای عموم نمایش بیان کرد: تماشاخانه سنگلج در اجرا‌های خود سیستمی ایجاد کرده بود که اکثر کار‌های موزیکال در آن به اجرا می‌رفت و از آن جایی که نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» موزیکال نبود و متن بسیار سختی داشت سبب ترس گروه شد زیرا مخاطبی که به تماشاخانه سنگلج می‌آید انتظار کار‌های شاد و موزیکال را دارد، ولی نکته جالب این بود که بسیاری از مخاطبان برای این تماشا آمدند و از نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» لذت بردند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شد من به این نتیجه برسم که این ما هستیم که توقع تماشاگر را پایین می‌آوریم. درست است که کار‌های موزیکال کار‌هایی بسیار سخت هستند و مخاطبان به این نوع کار‌ها نیاز دارند، ولی مخاطبان می‌توانند همه نوع نمایش‌ها را در تماشاخانه سنگلج ببینند.

ابراهیمی در خصوص همکاری خود با کارگردان نمایش گفت: من و سهیل ساعی از سال ۱۳۸۵ یکدیگر را می‌شناسیم و فقط یک نمایشنامه خوانی با هم کار کرده بودیم و نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» همکاری دوم من با سهیل ساعی است. گروه ما حدود ۴ ماه برای نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» تمرین داشت و به سبب مونولوگ و دیالوگ‌های سخت نمایش مجبور به تمرین‌های هر روز با ساعات زیاد بودیم.

وی افزود: من تئاتر را به هرکاری در زندگی خود ترجیح می‌دهم و دوست دارم بیشتر در حوزه تئاتر فعالیت داشته باشم تا دنیای تصویر.
انتهای پیام/

برچسب ها: بازیگر ، کارگردان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار