مخالفت نمایندگان جمهوریخواه سابق کنگره با اعلام وضع فوق‌العاده در آمریکا

بیش از بیست نفر از نمایندگان جمهوریخواه پیشین کنگره آمریکا طی نامه‌ای از جمهوریخواهان خواستند با وضع فوق‌العاده اعلام شده از سوی دونالد ترامپ مخالفت کنند.

نمایندگان جمهوریخواه پیشین کنگره مخالف اعلام وضع فوق‌العاده در آمریکا هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نمایندگان جمهوریخواه سابق کنگره آمریکا در نامه‌ای که امروز (دوشنبه) در سایت خبرگزاری «پلیتیکو پلی بوک» منتشر شد از نمایندگان جمهوریخواه کنونی کنگره خواستند به سوگندی که یاد کرده اند پایبند بمانند و کشور و قانون اساسی آن را بالاتر از هر چیزی قلمداد کنند.

پنج سناتور و ۱۹ عضو مجلس نمایندگان که در سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۳ در کنگره آمریکا حضور داشتند از امضا کنندگان این نامه بودند. آن‌ها از نمایندگان کنونی جمهوریخواه خواستند قطعنامه‌ای مشترک برای پایان دادن به حالت فوق‌العاده تصویب کنند.

این مقامات سابق آمریکایی در نامه مذکور نوشتند: «ما امضاکنندگان این نامه دیگر عضو کنگره نیستیم؛ اما هنوز سوگندی که آن زمان خورده‌ایم قلبمان را می‌سوزاند. به همین دلیل است که گرد هم آمدیم تا از آن‌هایی که اکنون مسئول حمایت از اقتدار کشور هستند بخواهیم تا در برابر تسلیم قدرت به رئیس‌جمهور مقاومت کنند».

دونالد ترامپ اوایل ماه جاری در پی رد درخواست او از سوی کنگره برای تامین بودجه لازم به منظور ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک وضع فوق العاده اعلام کرد. استفان میلر، مشاور ارشد سیاستگذاری کاخ سفید سپس در اظهاراتی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هر اقدام کنگره علیه اعلام حالت فوق العاده را وتو خواهد کرد. 

بنا به تصمیم ترامپ، بودجه درخواستی برای ساخت حصار مرزی باید از طریق سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی تامین شود. تعدادی از سازمان‌ها دادخواست‌های قضایی مختلفی را در خصوص این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا تهیه کرده‌اند و دموکرات‌ها نیز متعهد شده‌اند قوانینی را برای لغو وضع فوق‌العاده ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار