طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ابراز امیدواری «شورای عالی صلح» از حضور نمایندگان طالبان در لوی جرگه

شورای عالی صلح افغانستان از دعوت شدن طالبان به نشست لوی جرگه مشورتی صلح خبر داد.

 

ابراز امیدواری «شورای عالی صلح» از حضور نمایندگان طالبان در لوی جرگه مشورتی صلحسید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ابراز امیدواری کرد که نمایندگان طالبان نیز در لوی جرگه مشورتی صلح شرکت نمایند.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان افزود که تلاش برای حضور نمایندگان طالبان در لوی جرگه صلح در حال انجام است اما تاکنون حضور این گروه مشخص نیست.

وی بیان داشت که با هماهنگی دولت افغانستان، موضوع حضور نمایندگان طالبان در لوی جرگه صلح، احتمالا در نشست مقامات آمریکایی و طالبان در دوحه مطرح خواهد شد.

این در حالی است که پنجمین دور از گفتگوهای طالبان و آمریکا از روز گذشته در دوحه قطر آغاز شده است.

طاهری اظهار داشت که در لوی جرگه مشورتی صلح، نمایندگان منتخب از اقشار مختلف تمامی ولایت های افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

به گفته وی، چندین کمیته برای برنامه ریزی و مدیریت لوی جرگه و برنامه های جاری در آن تشکیل شده است.

گفتنی است که لوی جرگه صلح قرار است با مشارکت بیش از دو هزار نفر در تاریخ 26 حوت/ اسفند تشکیل شود.

بر اساس ماده ۱۱۰ قانون اساسی افغانستان، «لوی جرگه» عالی ترین مظهر اراده مردم افغانستان است که درباره مسایل مهم مربوط به استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، مصالح علیای کشور، تعدیل قانون اساسی و محاکمه رئیس جمهور برگزار می شود.

اعضای پارلمان، مجلس سنا و روسای شوراهای ولایات و ولسوالی ها اعضای لوی جرگه را تشکیل می دهند. همچنین وزرا، اعضای دادگاه عالی و دادستان کل نیز می توانند بدون حق رای در آن حضور یابند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.