مشارکت ۱۱ میلیارد تومانی خیران در حوزه‌های آبخیز کشور

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از مشارکت ۱۱ میلیارد تومانی خیران در حوزه‌های آبخیزداری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابوالقاسم حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در همایش معاونان آبخیزداری منطقه ۳ کشور در کلارآباد اعتبارات هزینه شده خیران را ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم تا پایان امسال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی به حضور و مشارکت جدی مردم به ویژه خیران در طرح‌های های آبخیزداری و آبخوانداری کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون خیران استان‌های هرمزگان، فارس گلستان، یزد، البرز و خراسان رضوی در ۴۰۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری فعالیت می‌کنند.

حسین پور با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای این بخش گفت: کنترل و پیشگیری از سیلاب استان‌های شمالی در ۳۰۰ حوزه آبخیز با موفقیت انجام شده که ایمن سازی نقاط حادثه خیز در برخی از استان‌ها مانند کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و شمالی از جمله آن‌ها است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: ۱۴ میلیارد تومان به حوزه‌های آبخیز غرب مازندران اختصاص یافته که برای مرتع داری، جنگلداری، کاداستر، اقدامات آبخیزداری و بیولوژیک ۷ حوزه آبخیز شهرستان کلاردشت، چالوس، رامسر و کجور استفاده می‌شود.

۶۵۰ حوزه آبخیز در ۸ میلیون هکتار اراضی کشور وجود دارد و بر اساس پیش بینی قانون برنامه ششم توسعه و تامین منابع، سالانه حدود ۲ میلیون هکتار از این حوزه تحت پوشش قرار می‌گیرد. 

 انتهای پیام/آ

اجرای طرح‌های آبخیزداری با مشارکت خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار