خوان گوایدو: به ونزوئلا بازمی‌گردم

سردسته مخالفان دولت ونزوئلا که غیرقانونی از این کشور خارج شده و به کلمبیا رفته بود، از بازگشت به ونزوئلا خبر داد.

خوان گوایدو: این هفته به ونزوئلا برمی‌گردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، پس از بی اعتنایی به رای دادگاه عالی این کشور مبنی بر ممنوع‌الخروج بودنش و سفر غیرقانونی به کلمبیا، اعلام کرد این هفته قصد دارد به ونزوئلا بازگردد.

او پس از حضور در نشست لیما در کلمبیا به خبرنگاران گفت: «ما این هفته به ونزوئلا برمی‌گردیم».

خوان گوایدو روز ۲۲ فوریه به مرز کلمبیا با کاراکاس رفت تا کمک‌هایی ارسالی از سوی آمریکا را که در آنجا جمع‌آوری شده بود وارد ونزوئلا کند. این در حالی است که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور، پذیرش این کمک‌ها را ممنوع اعلام کرده است. پس از آنکه تلاش‌های گوایدو جهت وادار کردن دولت برای ورود کمک‌های آمریکا ناکام ماند، او در نشست لیما که در بوگوتا، پایتخت کلمبیا برگزار می‌شد شرکت کرد.

خوان کوایدو در پنجم ماه ژانویه به عنوان رئیس مجلس ملی ونزوئلا که در اختیار مخالفان بود برگزیده شد، کسی که اعتبارش از سال ۲۰۱۶ تاکنون توسط هیچ نهاد و یا ارگان سیاسی تایید نشده است. در ۲۳ ژانویه، چند روز پس از آنکه دادگاه عالی ونزوئلا انتخاب او را به عنوان رئیس مجلس بی‌اعتبار دانست، گوایدو خود را رئیس‌جمهور کشور خواند.

در پی این ماجرا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، گوایدو را عروسک خیمه‌شب بازی آمریکا خواند که در تلاش است کودتای طراحی شده از سوی واشنگتن را به اجرا گذارد. سازمان‌ ملل و صلیب‌ سرخ از واشنگتن خواسته‌اند کمک‌های غذایی به ونزوئلا را سیاسی نکند و این کمک‌ها را بدون رضایت دولت قانونی به آنجا نفرستد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار