معین نبی بخش بهترین مهاجم لیگ برتر کبدی شد

ملی پوش تیم فجر ساری در لیگ برتر کبدی کشور به عنوان بهترین مهاجم در هفتم ششم برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمداسماعیل (معین) نبی بخش بازیکن ساروی و درخشان تیم فجر، در تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر جای گرفت و خودش هم به عنوان بهترین بازیکن برگزیده شد.

نبی بخش و هم تیمی هایش عصر چهارشنبه و صبح پنج شنبه دو بازی سنگین در هفته پایانی با تیم‌های عقاب تالش و دهیاری محمدآباد گرگان دارند و در تلاش هستند تا حداقل عنوان سومی لیگ را بدست آورند.


بیشتر بخوانید:  درخشش ورزشکاران مازندرانی در بازی های آسیایی


کَبَدی یا زو یک بازی و ورزش است که بیش‌تر در هند و پاکستان و ایران رواج دارد. این بازی در اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان، گلستان، مازندران، هرمزگان، بوشهر، فارس و اصفهان زو، در گیلان شیرین‌دودو، در خوزستان اش‌تی‌تی و در سیستان کبدی نامیده می‌شود.

روش بازی به این صورت است که افراد به ۲ گروه تقسیم می‌شوند و نفرات به ترتیب در هر ۲ گروه انتخاب شده و با ادای کلمهٔ زووو به میان تیم حریف می‌روند و یکی از افراد گروه مقابل را می‌گیرد. بیان کلمهٔ «زو» باید به صورت مداوم صورت بگیرد. از آن‌جایی که گفتن این کلمه هم در حالت دَم و هم در حالت بازدَم امکان‌پذیر است، تیم مقابل باید دقت کند که فرد زوکننده از حالت بازدَم به حالت دَم وارد نشود که البته این تغییر حالت با تغییر تُن صدا هم‌راه است و بازیکنان باتجربه به سادگی آن را متوجه می‌شوند.

سال ۱۳۸۱ برای نخستین‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.

انتهای پیام/آ

معرفی بهترین مهاجم لیگ برتر کبدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار