شرکت ۲۵۰ نجاتگر در دوره بازآموزی طرح امداد و نجات

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اسعدزاده معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همزمان با نزدیک شدن ایام نوروز دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ به میزبانی شهرستان فردوس از ۵ اسفند ماه به مدت ۴ روز برای نجاتگران آغاز شد.

وی افزود: در این دوره ٢٥٠ نجاتگر جمعیت هلال احمر این استان در دو گروه ١٢٥ نفری در تاریخ‌های ۵ -۶ و ۱۲-۱۳ اسفندماه آموزش‌هایی امدادی را به صورت کارگاهی و عملی فرا گرفته تا در ایام نوروز بتوانند به هموطنانی که دچار حادثه شده اند خدمات امدادی بهتری را ارائه کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در این دوره بازآموزی و توان افزایی نجاتگران با آخرین سرفصل‌های آموزشی در استفاده کاربردی از خودرو‌های آمبولانس، نجات و تجهیزات مربوطه، مدیریت صحنه‌های عملیاتی و بحرانی، رهاسازی مصدومین گرفتار در خودرو و تثبیت خودرو واژگون شده، جستجو و نجات مصدومین جاده ایی، اقدامات پیش بیمارستانی و روش‌های حمل مصدوم آشنا می‌شوند.

 هدف از برگزاری این دوره را افزایش آمادگی و بالا بردن توان عملیاتی نجاتگران برای حضور موثر در حوادث دانست و اظهار کرد: نجاتگران شرکت کننده در این دوره به عنوان سرتیم، آموزش‌های لازم را به دیگر نجاتگران حاضر در پایگاه‌های امداد و نجات استان برای حضور هرچه بهتر در طرح امداد و نجات نوروز ۹۸ منتقل می‌کنند.

انتهای پیام / ط ا

توان افزایی نجاتگران با آخرین سرفصل‌های آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.