توزیع ۲ هزار کیلوگرم بذر برنج میان کشاورزان سوادکوه شمالی

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم بذر برنج طارم هاشمی گواهی شده برای کشاورزان شالیکار این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت‌شعار مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی گفت: برای حمایت از تولید برنج، امسال ۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بذر برنج طارم هاشمی گواهی شده برای کشاورزان شالیکار این شهرستان تخصیص یافت که تاکنون دو هزار و ۱۰۰ کیلوگرم از این بذور بین کشاورزان شالیکار این شهرستان توزیع شد.

وی افزود: برای افزایش آگاهی و مهارت کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و با توجه به نزدیک شدن عملیات زراعت برنج، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ضدعفونی بذر برنج، آماده سازی بستر خزانه و زمین شالیزاری توسط کارشناسان این شهرستان در حال برگزاری است.

حکمت شعار گفت: شهرستان سوادکوه شمالی دارای هزار و ۶۲۴ هکتار اراضی شالیزاری است.

صدور و تمدید ۲۱ فقره پروانه دامداری روستایی در نوشهر

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور و تمدید ۲۱ فقره پروانه دامداری روستایی در کمیسیون صدور و تمدید پروانه دامداری کوچک روستایی این مدیریت خبر داد.

حسن پورمقدم گفت: در دهمین کمیسیون صدور و تمدید پروانه دامداری کوچک روستایی امسال با صدور و تمدید ۲۱ فقره پروانه دامداری کوچک روستایی با ظرفیت ۴۷۵ راس دام سبک و سنگین موافقت شد.

آبگیری ۹۰ درصدی آببندان‌های آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل از آبگیری ۹۰ درصدی آب ببندان‌های شهرستان آمل در سال جاری خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ۲۵ قطعه آببندان است.

وی با بیان اینکه آببندان نمونه ارزشمندی از دانش با فناوری بومی مردمان این سرزمین برای استفاده مطلوب از آب است، به کشاورزان شالیکار توصیه کرد: ضمن استفاده بهینه در مصرف آب، در اسرع وقت زمین‌های شالیزاری خود را شخم و شیار کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: این شهرستان آمل دارای ۲۵ قطعه آببندان به مساحت ۲۷۱ هکتار با هشت میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت آبگیری است.

صدور و تمدید ۲۱ فقره پروانه دامداری روستایی در نوشهر

حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر نیز گفت: از این تعداد، ۱۰ فقره پرونده مربوط به صدور پروانه بهره برداری دام سبک و سنگین شامل پنج فقره پروانه گوساله پرواری با ظرفیت ۹۵ راس و چهار فقره پروانه گاوشیری با ظرفیت ۴۹ راس و یک مورد پروانه گوسفند داشتی با ظرفیت ۹۵ راس صادر شد.

وی افزود: با تمدید ۱۱ فقره پروانه بهره برداری دامداری کوچک روستایی دام سبک وسنگین شامل ۶ فقره پروانه گاوشیری با ظرفیت ۷۳ راس، چهار مورد پروانه گوساله پرواری با ظرفیت ۱۰۹ راس ویک مورد پروانه گوسفند داشتی با ظرفیت ۹۰ راس در این کمیسیون موافقت شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار