رای کنگره آمریکا به لغو وضعیت اضطراری ترامپ

نمایندگان کنگره آمریکا به قطعنامه‌ای رای دادند که خواستار لغو دستور اعلام وضعیت اضطراری توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در مرز‌های جنوبی آمریکا با مکزیک است.

رای کنگره آمریکا به لغو وضعیت اضطراری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان کنگره آمریکا به قطعنامه‌ای رای دادند که در آن با اکثریت آرا لغو دستور اعلام وضعیت اضطراری توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در مرز‌های جنوبی آمریکا با مکزیک خواسته شده است.

پیش از این نمایندگان جمهوری‌خواه سابق کنگره آمریکا در نامه‌ای از نمایندگان جمهوری‌خواه کنونی کنگره خواسته بودند به سوگندی که یاد کرده اند پایبند بمانند و کشور و قانون اساسی آن را بالاتر از هر چیزی قلمداد کنند.

۵ سناتور و ۱۹ عضو مجلس نمایندگان که در سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۳ در کنگره آمریکا حضور داشتند از امضا کنندگان این نامه بودند. آن‌ها از نمایندگان کنونی جمهوری‌خواه خواستند قطعنامه‌ای مشترک برای پایان دادن به حالت فوق‌العاده تصویب کنند.

این مقامات سابق آمریکایی در نامه مذکور نوشتند: «ما امضاکنندگان این نامه دیگر عضو کنگره نیستیم؛ اما هنوز سوگندی که آن زمان خورده‌ایم قلبمان را می‌سوزاند. به همین دلیل است که گرد هم آمدیم تا از آن‌هایی که اکنون مسئول حمایت از اقتدار کشور هستند بخواهیم تا در برابر تسلیم قدرت به رئیس‌جمهور مقاومت کنند.»

دونالد ترامپ اوایل ماه جاری در پی رد درخواست او از سوی کنگره برای تامین بودجه لازم به منظور ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک وضع فوق العاده اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار